איתמר בן גביר, חבר מפלגת עוצמה יהודית, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM. בן גביר התייחס לסרטון הבחירות מעורר המחלוקת שפרסם אתמול, בו מוצגת לכאורה "ממשלת החלומות של לפיד", ובה מובעות קריאות גזעניות ואנטישמיות, ואף מוצגת תמונה של היטלר ותמונה של המחבל סמיר קונטאר, לכאורה בתמיכת חברי מפלגת העבודה והרשימה המשותפת.

איתמר בן גביר על פסילתה של אבתיסאם מראענה מהתמודדות לבחירות (צילום: עוצמה יהודית)

רעיון שלך?
"לא. זה לא רעיון שלי, זה רעיון של אחד מצוות האסטרטגיה. למען האמת, היו לי ספקות לגביי התשדיר הזה, אבל המציאות היא אמת לאמיתה. אבתיסאם מראענה מלגלגת על זכר השואה, אומרת ששתי הדקות הכי יפות בחיים שלה הן כשאנחנו עומדים בצפירה לזכר שישה מיליון יהודים". 

אני מזכיר לך שהיא התנצלה על זה.
"כן כן.. וגם על זה שהיא חקרה איך ניצולות שואה חיות את חיי המין שלהן? וגם על זה שהיא אמרה שהיטלר מפחד מאיתנו? ועל זה שצריך להשמיד את זיכרון יעקב? היא התנצלה? בואו, ישנה סכנה גדולה כשמכניסים לכנסת תומכי מחבלים. מלכתחילה חשבתי שהתשדיר הזה מוגזם אך זו המציאות, מה לעשות? יש את יאיר גולן שטוען שהחברה הישראלית היא נאצית". 

הוא לא אמר את זה.
"הוא אמר שהוא מזהה תהליכים. מה הכוונה במזהה תהליכים? חברים יש כאן סכנה".

הוא לא הזכיר שום דבר ממה שאמרת.
"תפסיקו לטמון את הראש בחול".

כשאתה שם בסרטון שלך את לפיד, בנט, סער, מיכאלי ואחרים יחד עם תמונה של היטלר עם סימון של לב זה לא נראה לך בעייתי?
"מה זו הדמגוגיה הזולה והמגעילה הזו?".

איזו דמגוגיה? 
"זו דמגוגיה זולה". 

זה תיאור אחד לאחד של מה שעשיתם בסרטון. 
"זו דמגוגיה כי אף אחד לא השווה את בנט או את יאיר לפיד לנאצי. כן, הייתה כאן אמירה, ובינתיים תמשיכו טמון את הראש בחול וזה בסדר כי אתם מגוננים עליה כי היא ממפלגת העבודה. יש כאן גברת שעושה צחוק מהשואה וזו המנטרה שלה והאידיאולוגיה שלה". 

אבל כולם מוזכרים שם איתמר. 
"הם מוזכרים שם כי אם אלו שהולכים לשבת איתה". 

אנחנו עדיין לא יודעים שום דבר. 
"אז רגע? עם מי יאיר לפיד יעשה קואליציה? באמת. תפסיקו עם המגננה הזו. די לגונן על האנשים האלה. די לגונן על אבתיסאם מראענה וחבריה מהרשימה המשותפת. עיתון הארץ כל שני וחמישי מדבר על השלטון במדינה ומשווה אותו לשלטון בגרמניה ואף אחד לא מבקר, זה בסדר. זה עובר באדישות". 

אני לא מוכן שתגיד את זה. זו לא האמת.
"אז מה? אתה רוצה לסתום לי את הפה?  תבינו, מה שעשינו בתשדיר הזה הוא להציב מראה בפני מה שעלול לקרות. אני מסכים, יש שם כמה אלמנטים שהייתי מוריד כמו הסטיקר של היטלר למשל. דיברתי עם כמה ניצולי שואה וביקשתי שיסתכלו על התשדיר. כל מי שדיברתי איתו אומר 'איתמר, השמאל חוגג על חשבונך ומנסים לקפל אותך סתם'. אני לא מתקפל". 

מה דעתו של סמוטריץ' על הדבר הזה?
"אל תהיו מוטרדים. אני מבין שיש הרבה שמאלנים שמודאגים מזה שאני וסמוטריץ' התחברנו ותוהים איך זה ישפיע על אחוז החסימה. אני מבין. אני מבין שזה מתסכל את השמאל. מבין מאוד". 

מנהלת הקמפיין של סמוטריץ' צפתה בסרטון?
"יקירי, מדובר בסרטון של עוצמה יהודית. שוב, אני מבין את התסכול של השמאל, כבר שבועיים מנסים לעשות אותי סוג של שק חבטות כי הם מפחדים ויודעים שבזכות החיבור שלי עם סמוטריץ' נמנעה ממשלת שמאל. אני לא מתגמגם ולא מתנצל, ואם מישהו עושה עליי כתבה אני לא מתנהג כמו עלה נידף". 

ומה אתה אומר על נתניהו שלא רוצה אותך?
"קודם כל הוא טען שהוא לא רוצה אותי כשר, אבל הכול בסדר. יום למחרת הבחירות תשאל אותי מה אני רוצה ומה אני לא רוצה והכל בסדר. מה זה חדש לכם שכשיש ביקורת של השמאל אז נתניהו קצת נלחץ?". 

אז מה אתה אומר לנו בעצם? שאחרי הבחירות הוא כן יכניס אותך? 
"אני מכבד את נתניהו ואני אוהב אותו ורוצה שהוא יהיה ראש ממשלה, אבל זו תהיה ממשלת ימין מלאה, ושהשמאלנים ימשיכו לצעוק. כמו יאיר גולן ש'מזהה תהליכים' ומכפיש את הצבא שלנו ואת המדינה שלנו. אנחנו ממשיכים בשלנו ותזכרו מה אני אומר לכם - החיבור הזה מונע הקמת ממשלת שמאל".