ח"כ צבי האזור (תקווה חדשה), יו"ר ועדת חוץ וביטחון, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM. האוזר תקף את נתניהו על העברת החיסונים לרצועת עזה והבהיר: "החיסונים הולכים לראשי חמאס. נתניהו קונה שקט, זה ויתור מדעת וטעות אסטרטגית".

ח"כ צבי האוזר על התקדמות עסקת חילופי השבויים

מתוקף תפקידך כיושב ראש ועדת חוץ וביטחון אנחנו רוצים לדבר איתך על כמה דברים: אתה רואה  את הסיפור הזה של החיסונים, גם את הסיפור של ה־F35 וגם את הסיפור של הישראלית שחצתה את הגבול, והמחיר שישראל ניסתה או לא ניסתה להסתיר שהיא שילמה בעבורה. איפה השקיפות? איפה השקיפות שאתה מתוקף תפקידך צריך לדאוג לה? 
"הזכרת שלושה דברים, אבל לא נגעת בפיל הגדול שבחדר".

שהוא?
"בין כל המהומה והצנזורה בנימין נתניהו מעביר 500 מנות כפולות של חיסון לראשי החמאס בעזה. זה ויתור מודע וטעות אסטרטגית. שכן, הוא יכול היה לקבל מידע על החטופים". 

אם היינו מקבלים סימן זה כן היה לגיטימי להעביר להם את החיסונים? 
"לדעתי כן. לפחות משהו. תראי, מדברים על העברה הומניטארית, אבל יש שני מיליון איש בעזה, ו־500 החיסונים הללו עוברים לראשי החמאס. זו תמונה מצערת. תראו, החוטפים קיבלו הבוקר חיסון, אבל מהחטופים אין לנו אות חיים". 

מה המניע של נתניהו?
"נתניהו קונה שקט. תבינו, אי אפשר להפקיר את החטופים שלנו בעזה, והיה אפשר לקבל אות חיים, אבל זה דבר שלא רוצים לדבר עליו והוא מביך את הממשלה. שמו לב כמה מלל נשפך על הסיפור בסוריה, וכמה שתיקה יש סביב עזה". 

העסקה מקובלת עליך?
"תראה, אני מכיר צנזורה שנועדה לשמור על ביטחון המדינה, אבל במקרה הזה גם הרוסים וגם הסורים יודעים בדיוק מה קרה עם הישראלית שחצתה את הגדר, ורק אזרחי ישראל לא יודעים מה קורה".