חברי סיעת מפלגת העבודה פנו היום (ראשון) לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה שתפסול את שם רשימת "משפט צדק לרפורמה במערכת המשפט ולשחרור יגאל עמיר". בפנייתם, מסרו חברי הסיעה כי "עצם קיומה של רשימה זו הוא כתם בל יימחה על הדמוקרטיה הישראלית, בהיות תכליתה המרכזית – שחרור ממאסר של רוצח ראש הממשלה ויושב ראש מפלגת העבודה יצחק רבין".

ועדת הבחירות המרכזית קיבלה את עתירת מפלגת העבודה ואסרה פה אחד על מפלגת "משפט צדק" להשתמש בשם "משפט צדק לרפורמה במערכת המשפט ולשחרור יגאל עמיר". הרשימה תקרא "משפט צדק בראשות ד"ר לריסה עמיר".

"הגם שהוחלט בעבר להתיר את התמודדות הרשימה הזו לכנסת ה-23, החליטה ועדת הבחירות לפני מספר חודשים שלא לאפשר לרשום את שם הרוצח המתועב על מיליוני פתקי ההצבעה המופיעים בקלפיות הפזורות ברחבי הארץ", אמרו במפלגה המונהגת על ידי היו''ר מרב מיכאלי.

בעבודה קראו לוועדת הבחירות לעשות פעם נוספת שימוש בסמכותם ולא לאשר את שם הרשימה בו מופיע שמו של רוצח ראש הממשלה. " כמובן שלא יהיה בכך כדי למזער, ולו במעט, את הבושה שבעצם הגשתה של רשימה זו אך למצער, יהיה בכך כדי להעביר מסר חינוכי למליוני מצביעות ומצביעים אשר יפקדו את הקלפיות בעוד שבועות ספורים ואשר לא יאלצו לראות את שמו של בן העוולה על פתקי ההצבעה המונחים מולם״, סיכמו בעבודה את פנייתם.

מרעייתו של עמיר, לריסה טרימבובלר, נמסר בתגובה: "מפלגת משפט צדק קוראת לשחרור יגאל עמיר במסגרת מאבקה הדמוקרטי לרפורמה במערכת המשפט. בין היתר, זו דרישה לביטול חקיקה רטרואקטיבית ופרסונלית. המטרה שלנו היא לפתוח לדיון  את כל הנושאים, כולל את אלה שמוגדרים כרגישים, הרי חופש הדיון הוא תנאי בסיסי לקיום הדמוקרטיה. הדרישה של מפלגת העבודה היא נסיון נוסף לסתימת פיות והשתקה המאפיינות את השמאל".