עדות מטלטלת: שירה איסקוב הגיעה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע על מנת להעיד נגד בעלה לשעבר, אביעד משה, בכתב האישום בעניינו, לפיו ניסה לרצוח אותה בביתם שבמצפה רמון.

מתן עדותה של שירה נפתח בהשמעת הקלטת האירוע כולו, באורך של כחצי שעה. "זו הזדמנות נדירה לשמוע מה קורה באירוע כזה", אמרו השופטים, לאחר ששירה הזדהתה מולם כשירה משה, בעוד בעלה לשעבר אביעד משה יושב מולה במרחק של כשמונה מטרים ומביט בה.

"ההקלטה היא אחרי שאמרתי לו שאני נוסעת לצפון להורים שלי לחג ואני לא יכולה להישאר איתו יותר. עשרה ימים קודם לכן עברתי גרידה ומאז היה לי קשה להתמודד. האובדן של העובר קרה שעתיים אחרי מריבה של שנינו", פתחה את עדותה.

אביעד משה ושירה משה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. צילום: שי מכלוף

"בישלתי המון לפני החג. הוא לא הביא את היין שרציתי. הוא אמר לי: 'שום דבר לא טוב לך'. הוא שטף עם הצינור וביקשתי ממנו שלא יעשה את זה אז הוא התעצבן עלי שמה שהוא עושה אני לא מרוצה. התחיל ריב בינינו, ואז הוא בא ומנסה להקטין אותי שכמה אני מכוערת ונראית יותר מבוגרת כמו בת 70", סיפרה.

"ואז הגיע הרגע שאמרתי אני לא יכולה לספוג את העלבונות האלה ולא יכולה להיות איתו בבית שלושה ימים - זה לא יהיה טוב לאף אחד מאיתנו. ואז כשאמרתי לו את זה התקשרתי לטלפון של אבא שלי ואמרתי לו שאני באה. החלפתי לילד חיתול. אביעד זרק אותי לרצפה בשתי ידיים. אמרתי לו: 'הבטחת שלא תיגע בי'", המשיכה בעדותה.

"המשכתי להחליף לילד ולהיות עם ההורים שלי בטלפון, תוך כדי ארזתי בגדים. נעמדתי ליד הדלת ורציתי לצאת. הוא לא נתן לי לצאת. נעל את הדלת וסגר את התריס והחלון. החבטה הראשונה הגיעה בראש. ועוד אחת ועוד אחת. ואני צועקת ומבקשת ממנו שיפסיק וביקשתי סליחה. ביקשתי עזרה מאבא שלי שהיה על הקו".

"הוא אמר לי את לא תהיי אמא לילד שלנו. מה שאני זוכרת זה שתי שכנות לידי, ביקשתי מהן שישמרו על הילד כי הרגשתי שאני כבר הולכת ואין לי חמצן, והן אמרו לי שעוד מעט אמבולנס יגיע", סיפרה שירה על רגעי הזוועה, לאחר שהותקפה על ידי בעלה לשעבר.

"ואז הוא הוציא סכין מהמטבח, חנק אותי עם שתי ידיים, אני שוכבת והוא עליי והעיניים שלו עליי, ולחש לי: 'תמותי כבר'. בדיעבד אני מבינה למה הוא לחש כדי שלא ישמעו אותו בהקלטה. אני רואה את השנאה שלו בעיניים. למה הבחורה עדיין לא מתה?".