בדיקת הסתכלות פסיכיאטרית קבעה כי סקוט ניומן, הנאשם ברצח בת זוגו לטרישה לני פוינטר ז"ל בירוחם בחודש שעבר אינו כשיר לעמוד לדין ולא אחראי למעשיו.

בחודש שעבר הורה שופט בית משפט השלום בבאר שבע צבי פורר כי על שב"ס להביא את ניומן לבדיקת הסתכלות פסיכיאטרית תחת השגחה, במטרה לבדוק האם הוא כשיר לעמוד לדין מבחינה משפטית.

כזכור, ניומן הודה ברצח בת זוגו בארבע השנים האחרונות ואף שיחזר את האופן שבו ביצע את המעשה מספר שעות לאחר האירוע. לפני כשלושה שבועות הוגש נגדו כתב אישום, ממנו עולה כי ביום ה-4 בינואר 2021 בשעות הבוקר שהו ניומן ופוינטר, בני קהילת העבריים, יחד בדירתם בירוחם.

פוינטר בת ה-53 הכינה ארוחת בוקר לבן זוגה והתארגנה לצאת לעבודתה, או אז החל בין בני הזוג ויכוח מילולי, ככל הנראה על רקע קנאה, ובעת שפוינטר עמדה לצאת לעבודתה, התקרב אליה ניומן מאחור, אחז את צווארה בשתי ידיו וחנק אותה בכוונה לגרום למותה. פוינטר נאבקה בניומן, שרטה אותו בציפורניה, אחזה בכוס של נר מזכוכית בניסיון לעצור אותו כאשר במהלך המאבק התנפצה הכוס על הרצפה.

כתוצאה ממעשיו של ניומן, השניים נפלו על רצפת הסלון. פוינטר נפלה על גבה ונחבלה בידה משברי הזכוכית של הכוס ואילו ניומן רכן מעליה והמשיך לחנוק אותה, עד שגרם למותה. לאחר מכן, התקשר ניומן למוקד 100 של המשטרה ודיווח: "אני ביצעתי רצח".

עו"ד אלכס גאוסקין אשר מייצג את סקוט ניומן מטעם הסניגוריה הציבורית מסר: "לאחר הסתכלות ארוכה בבית חולים פסיכיאטרי, נמצא כי סקוט מתמודד עם מצב נפשי קשה ביותר, ולא היה אחראי למעשיו בזמן ביצוע האירוע הטרגי ואינו כשיר לעמוד לדין. הפסיכאטר המחוזי קבע בנוסף, כי המעצר צריך להיות בתנאיי אשפוז כדי להמשיך ולהעניק לסקוט את הטיפול הרפואי הנדרש. אנו תקווה שטיפול זה ישפר את מצבו הנפשי"