שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (ראשון) בנתב"ג במסגרת מבצע "מתחסנים בביטחון" שבו מגיעים ארצה שליחי מערכת הביטחון ומשרד החוץ להתחסן. במהלך הביקור התייחס גנץ לחשש מפני התקהלויות בחג הפורים שיביאו לעלייה בתחלואה בקורונה והזהיר: "נצטרך לעשות עוד הידוקים בשביל להבטיח את הבריאות של כולנו". בתוך כך, בחדשות 12 דווח כי משרד הבריאות דורש להטיל עוצר לילי במהלך בחג. 

"הבוקר יצאנו לדרך כמו שאמרנו "התחסנת ונכנסת", התחלנו לפתוח את הכלכלה בהתאם למגמת ההתחסנות. זה דבר חיובי וצריך להמשיך אותו בזהירות", אמר גנץ. יש לנו עדיין שלושה נושאים שצריכים להתמודד איתם: הראשון והחשוב מכולם הוא נושא החינוך- אנחנו חייבים לפתוח את החינוך גם לכיתות ז'-י', בטח בערים הירוקות והצהובות ואנחנו נפעל שכך יקרה". 

"השני זה לפתוח מחדש את נתב"ג בכפוף לבדיקות עומק שנצטרך לעשות כאן, שדה התעופה צריך לחזור ולפעול, ישראל היא מדינת אי והיא חייבת לפתוח אותו, נעשה את זה בנקודת הזמן הראשונה האפשרית בצורה אחראית", התחייב. "הדבר השלישי הוא כמובן החג שלפנינו, פורים, חייבים להקפיד למנוע התקהלויות, נצטרך לעשות עוד הידוקים בשביל להבטיח את הבריאות של כולנו".

כזכור, מוקדם יותר היום אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, בתדרוך מיוחד לכלי התקשורת כי "אם פורים יעלה את מצב התחלואה, נצטרך ללכת לסגר נוסף". עוד אמר הפרויקטור: "אם מקדם ההדבקה יעלה שוב מעל ל-1, נשקול הגבלות נוספות".

גם מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן הזהיר כי בשבועות הקרובים תיתכן עלייה חוזרת בתחלואה בשל הסרת ההגבלות ותפוצתו הנרחבת של הווריאנט הבריטי. עוד ציינו באמ"ן כי "נדרשת אחריות אישית והקפדה על ההנחיות, בפרט על רקע חג הפורים השבוע".