פורים 2021 בצל הקורונה: לצד המשבר הכלכלי והעובדה שחנויות התחפושות היו סגורות במסגרת הסגר השלישי - גרם לדינה בוקמן דיוויס, שעד אז התמקדה בתפירת שמלות כלה וערב, להתחיל לתפור תחפושות ולמכור אותן. "בגלל שאין כל כך חתונות בתקופת הקורונה, נוצר לי לוח עבודה ריק והייתי חייבת הכנסה", היא מספרת. "בחג הנוכחי החלטתי, לראשונה בחיי, להתנסות בתפירת תחפושות ולהתחיל למכור אותן”.

את האהבה לאופנה ולתפירה גילתה דיוויס כבר בגיל 12. בהמשך למדה עיצוב אופנה ועבדה בסלון לשמלות כלה וערב. בשנה האחרונה פתחה עסק עצמאי לתפירת שמלות כלה וערב. את התחפושות שלה היא מוכרת כעת בעמוד הפייסבוק שלה DeBu Designs And Alternations.

מה השוני מבחינתך בין תפירת שמלות לתפירת תחפושות?
"הכנת תחפושות לפורים בהזמנה אישית היא יותר ספציפית, יותר מאתגרת, וגם יותר מהנה. כיף לי להכין תחפושות ולראות אותן על אנשים".

מהן התחפושות הכי פופולריות שהתבקשת לתפור?
"התחפושת הכי פופולרית היא של ‘בל’ (הנסיכה מ”היפה והחיה” של דיסני - ד”פ), אבל גם תחפושת של תות ומפלצות בצבעים".

תחפושת שדינה בוקמן דיוויס תפרה לפורים (צילום: צילום פרטי)
תחפושת שדינה בוקמן דיוויס תפרה לפורים (צילום: צילום פרטי)


גם איבט הייזנר, העובדת ביומיום כרכזת כוח אדם בחברת הסיעוד “נתן”, החלה לתפור תחפושות ולמכור אותן בתקופת הקורונה. “הקורונה דיללה מאוד את העבודה והייתי חייבת לייצר השלמת הכנסה כדי לשרוד, אז בחרתי לתפור תחפושות לילדים", היא מספרת. "למה דווקא ילדים? כי הם עולם ומלואו ואפשר לתפור להם כל כך הרבה דברים בשלל אפשרויות, מהקטן לגדול".

גם הייזנר נמשכה לתפירה עוד מילדות. "סבתא שלי הייתה תופרת מקצועית, ואני זוכרת שהיא הייתה מכינה לנו, הנכדים, תחפושות בתפירה אישית”, היא מספרת. “כשגדלתי, חשבתי להפוך את התפירה למקצוע, אבל זה לא יצא ונשאר בגדר תחביב. לפני כשנתיים החלטתי לזרוק את עצמי למים ופתחתי, במקביל לעבודה היומית, עסק לתפירת שמלות ערב. זה עבד טוב עד הקורונה". את התחפושות שלה היא מוכרת כעת בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם שלה: Eve Design.

תחפושת איבט הייזנר תפרה לפורים (צילום: צילום פרטי)
תחפושת איבט הייזנר תפרה לפורים (צילום: צילום פרטי)


איך הסתדרת עם ההתנסות הראשונה בתפירת תחפושות?
"די בקלות. זה הרבה יותר קל מלתפור שמלות ערב. הורים היום רוצים תחפושות מקוריות לילדים, ולכן הביקוש להזמנה בתפירה אישית גדול. עבודת יד היא הרבה יותר מוערכת ומעניינת מעבודת מפעל כי יש את היחס האישי ואת המקוריות בתפירה, שזה משהו שמכונה לא יכולה לעשות".

אילו תחפושות הכי מבוקשות אצלך?
"הרבה ביקשו את ‘בל’, אבל גם תחפושות של ג’וקר ושל מולאן".

נטלי דהאן עובדת כבר תקופה ארוכה ב"זארה" ולאחרונה החלה ללמוד עיצוב אופנה, תפירה ותדמיתנות. "זה משהו שתמיד חלמתי עליו וידעתי שאעשה”, היא מספרת. גם עבורה תקופת הקורונה היוותה נקודת מפנה. “התחלתי למכור תחפושות בעבודת יד דווקא בפורים הזה כי זו נראתה לי הזדמנות טובה", היא אומרת. "בהתחלה עשיתי ניסוי של תפירת תחפושת לאחיינית שלי ועפתי על זה. זה מאתגר, מספק ומהנה מאוד. תמיד אהבתי להתחפש, וזה סוג של חלום להתחיל את העסק שלי דווקא בתפירת תחפושות ומכירתן".

איזו תחפושת נחשבת ללהיט אצלך השנה?
"רוב ההזמנות הן של ליצניות, ברבי ובת הים הקטנה. תחפושת הליצנית נחטפה במיוחד השנה. פורים זה החג האהוב עליי, וזה מאפשר לי להשתגע ביצירות חדשות. היעד הבא הוא לתפור שמלות ערב וכלה".

הזמנה מהתיאטרון

רומי נטיס, אמנית רב־תחומית, מתעסקת בעיקר בעיצוב קעקועי חינה וייצור שוקולד, שאותם היא מוכרת לרוב בדוכנים, בירידים וכו’. “כל חיי אני מתעסקת בעבודות יד ובאמנויות שונות ומשונות”, היא מספרת. “בזמן הקורונה כל העסק השתבש לי כי אין דוכנים ואין אפשרות לצאת החוצה. הייתי צריכה להמציא את עצמי מחדש".

מה עשית?
"ראיתי שיש לי המון פיצ’פקעס והחלטתי לתפור כתרים לתחפושות, שאני קוראת להם ‘קורונה’ (“כתר” בלטינית – ד”פ). כל כתר נתפר באופן ייחודי ומותאם לכל תחפושת בהזמנה אישית. אפילו שחקנית תיאטרון מסוימת פנתה אליי שאתפור לה כתר בהזמנה מיוחדת. התחלתי בכלל בתפירת מסיכות לפנים לקורונה, אבל לקראת פורים החלטתי לשווק חזק את נושא הכתרים לתחפושות. אני משווקת בעיקר בפייסבוק ובוואטסאפ בקבוצות רלוונטיות באזור שבו אני גרה, בפרדס חנה".

תמשיכי עם זה גם בפורים הבא?
"בשמחה רבה אמשיך לפתח במקביל לעסק שלי את ה’קורונות’ שלי".

כתר שרומי נטיס הכינה לפורים (צילום: צילום פרטי)
כתר שרומי נטיס הכינה לפורים (צילום: צילום פרטי)