מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) רפאל גרוסי הודיע הערב (רביעי) כי הגיע עם שלטונות איראן ל"הסכם טכני זמני", שיאפשר את המשך פעילות הפיקוח של הסוכנות באתרים הגרעיניים ברחבי המדינה. זאת, כזכור, ברקע תוכניתה של איראן להקטין את שיתוף הפעולה עם הסוכנות החל מה-23 בפברואר.

לדברי גרוסי, הסכם הפיקוח הזמני יהיה בתוקף במשך שלושה חודשים, בהיקף מצומצם יותר מאשר בהסכם הגרעין, אבל בצורה "משביעת רצון" מבחינת מטלות הסוכנות. "תהיה לנו פחות גישה", הודה גרוסי. "אבל בדבר חזרה מלאה להסכם צריך יהיה להכריע במשא ומתן פוליטי. מה שסיכמנו הוא דבר בר-קיימא, כדאי לגשר על הפער הזה שיש לנו, ומציל את המצב כעת". 
 
כזכור, במהלך סוף השבוע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן סיפר על שאיפתו לחזור למו"מ על הסכם הגרעין עם איראן. בצעד ראשון ומרכזי הסירה ארה"ב את הסנקציות שהטיל ממשל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ על איראן. בנוסף, בוטלו מגבלות נסיעה שהטיל טראמפ על דיפלומטים איראנים באו"ם שמנעו מהם הגעה למטה המרכזי שלו בניו יורק. 
 
בעקבות הדברים,  משרד ראש הממשלה פרסם הודעה לתקשורת, בה הבהיר כי "ישראל דבקה במחויבותה למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, ועמדתה בעניין הסכם הגרעין לא השתנתה". עוד הוסיף המשרד כי "ישראל מאמינה שחזרה להסכם הקודם רק תסלול את דרכה של איראן לארסנל גרעיני. ישראל מקיימת שיח רצוף עם ארה"ב בעניין זה".