לפי הצעת החוק שאושרה בכנסת, זוגות ששילמו עבור אירוע שהתבטל עקב הקורונה יקבלו את הכסף חזרה, אם לא הצליחו להגיע להסכמות עם בעל האולם. ההצעה נכנסה לתוקף ב־1 בינואר 2021 ותחול על אירועים שנקבעו החל מ־12 במרץ 2020 ואשר החוזים לגביהם נחתמו לפני תקופת הקורונה.

בעקבות כך, התאחדות בעלי אולמות וגני אירועים בישראל, המייצגת כ־550 בעלי אולמות וגני אירועים, עתרה לבג"ץ כדי שיתערב בסוגיה, נוכח ההשלכות הכספיות המיידיות של החוק על מצבם הכספי.

בדיון שנערך אתמול החליט בג"ץ שלא להתערב בחוק, אך נתן פתח להסכמה בין הזוגות לבעלי האולמות. משמעות ההחלטה היא שהחוק לא יחול במקרים של הסכמה בין הצדדים על אירועים שנקבעו לפני משבר הקורונה.

אבירם אלון, מנכ"ל התאחדות בעלי האולמות: "בג"ץ קיבל את עמדתנו בכך שהחוק לא יחול במקרים של הסכמות מלפני המשבר. בג"ץ הבין כי יש בעיה בפרשנות החוק ולכן הכריע כי הסכמות שאליהם הגיעו הצדדים לאחר 12.3.2020 לא יחול עליהם החוק".

מטעם מטה המאבק של הזוגות שחתונתם בוטלה עקב מגיפת הקורונה נמסר: "המטה שמח על החלטת בג"ץ לדחות את העתירה. לאור ההחלטה אנו מצפים שבעלי האולמות ישיבו את הכספים כחוק ובהקדם".

בתוך כך, פורום איגוד אולמות המהדרין פנה אתמול לראש הממשלה בדרישה לאשר את פתיחת האולמות מיידית ולא לחכות עד 7 במרץ על פי מתווה היציאה המקורי מהסגר. "בימים אלו כשכל ענפי המשק חוזרים לשגרה במידה רבה בהתאם להחלטות שקיבלו הממשלה וקבינט הקורונה שבראשותך, נשכח דווקא ענף החתונות שהוא הכי קריטי מחד והכי בטוח מאידך", כותבים בעלי האולמות.

הילה שי וזאן, יוזמת חוק החזר המקדמות, יו"ר ועדת המשנה לצרכנות וח"כ לשעבר הגיבה לדחיית בג"צ של העתירה נגד חוק החזר מקדמות לאירוע פרטי שבוטל בקורונה: "החוק שחוקקתי רגע לפני פיזור הכנסת ובהסכמה מלאה של כל חברי הכנסת, נועד להבטיח כי אלפי זוגות צעירים שחתונתם בוטלה, לא יתחילו את חייהם בחוב על אירוע שלא התקיים. טוב עשה בית המשפט שהשאיר על כנו את החוק ולא נעתר לטענות העותרים".

עוד הוסיפה כי:" הליך החקיקה התבצע באופן תקין לחלוטין והחוק אף נכתב על ידי המשנה ליועמ״ש, עו״ד ארז קמיניץ, עו"ד איתי עצמון, היועץ המשפטי של ועדת הכלכלה ובכירים נוספים במשרד המשפטים, תוך תשומת לב רבה לאור הרגישות בהתערבות בחוזים פרטיים. לכן, היה ברור שהחוק יעמוד במבחן בג״ץ, וימשיך להגן על הזוגות הצעירים".