למרות המהומות האלימות בגבעת הקפיטול, ההפסד הכואב בבחירות לנשיאות ומשפט ההדחה השני שלו, דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר, עדיין זוכה לתמיכה יציבה בקרב מצביעי המפלגה הרפובליקנית. בסקר חדש שפורסם היום (שני) בעיתון האמריקאי "USA TODAY" בשיתוף עם אוניברסיטת סאפוק שבבוסטון, עלה כי כמעט מחצית מתומכי המפלגה הרפובליקנית, 46 אחוזים, יצביעו למפלגה בראשות טראמפ, אם יקים אחת כזו

עוד עלה מהסקר כי 27 אחוזים בלבד השיבו שאינם ינטשו את מפלגתם, השאר טרם החליטו. מחצית מהנסקרים אמרו כי המפלגה הרפובליקנית צריכה להיות "נאמנה יותר לטראמפ", אפילו במחיר של איבוד רפובליקנים ממסדיים. מנגד, כמעט חמישית מהמשיבים (19 אחוזים) ענו כי המפלגה צריכה להפוך פחות נאמנה לטראמפ ולהיות מחוברת יותר לרפובליקנים הממסדיים.

"אנחנו מרגישים שהרפובליקנים לא נלחמים מספיק עבורנו, וכולנו ראינו את דונלד טראמפ נלחם בשבילנו הכי קשה שהוא יכול, בכל יום נתון", אמר ברנדון קיידל, גבר בן 27 בעל עסק קטן ממילווקי ותומך המפלגה הרפובליקנית, בראיון שנערך עמו לאחר שענה על הסקר. "אבל יש לך רפובליקנים ממסדיים שמסכימים עם הדמוקרטים הממסדיים, והם לעולם לא דוחפים לאחור".

דונלד טראמפ (צילום: SAUL LOEB/GettyImages)
דונלד טראמפ (צילום: SAUL LOEB/GettyImages)

כזכור, תומכי טראמפ פרצו לקונגרס במהלך הדיונים שנערכו בו בחודש ינואר, בין היתר באישור הסופי של תוצאות הבחירות. זאת, לאחר שהנשיא לשעבר הזין תאוריות קונספירציה בהן הבחירות בארה"ב "נגנבו" וכי התוצאות אינן לגיטימיות. באירוע נהרגו חמישה אנשים: אישה שפשטה על הקפיטול ונורתה למוות לאחר שחדרה לתוך הבניין, קצין במשטרת הקפיטול ושלושה פושטים נוספים שנפגעו במהלך ההסתערות.

בעקבות האירועים, טראמפ הפך בחודש שעבר לנשיא הראשון בהיסטוריה שמודח פעמיים על ידי בית הנבחרים, אך זוכה בסנאט. 57 סנאטורים הצביעו "אשם", 43 הצביעו "לא אשם", בכדי להרשיע היה צריך רוב של 67, שלא הושג.