15 ראשי הרשויות המקומיות הגדולות בישראל, מתכוננים לפתוח את מוסדות הלימוד ביום רביעי הקרוב לתלמידי כיתות ז'-י'. במשרד החינוך טוענים שמדובר במהלך לא חוקי, וממתינים להוראות הממשלה בעניין. סגנית מזכ"לית הסתדרות המורים, עדנה דוד, התארחה הבוקר (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ודרשה מאנשי החינוך לכבד את המתווה.

אנחנו מדברים בעקבות החלטת 15 הרשויות הגדולות לפתוח את הלימודים ביום רביעי, אתם מתנגדים למה?
"אין סמכות לראשי ערים כלפי אנשי החינוך בחטיבות הביניים אותם אנחנו מייצגים, מאחר והם עובדי מדינה המעסיק שלהם הוא משרד החינוך. משרד הבריאות קבע באילו תנאים ניתן לחזור או לא לחזור, על פי זה משרד החינוך בנה את המתווים ואנחנו אומרים שצריך לכבד באופן האחראי ביותר את המתווים של משרד הבריאות ומשרד החינוך".

תבקשו מהמורים לא להגיע?
"מורים מגיעים לעבודה רק כשהמעסיק שלהם קורא להם. הרשויות המקומיות אינם המעסיק של אנשי החינוך החטיבות הביניים".

הקריאה היא לא להיענות לקריאה של ראשי הערים?
"הקריאה שלנו לאנשי החינוך היא לכבד את חוקי והחלטות המדינה וההחלטה כרגע היא לכבד את המתווה".

המורים לא יגיעו?
"המורים מגיעים מספר פעמים בשבוע לפעולות, ופוגשים את ילדי חטיבות הביניים בקפסולות מחוץ לכיתות כי כך קבע משרד הבריאות שבטוח".

אבל לטענת ראשי הערים, יש לא מעט מורים שמבקשים להגיע.
"אני מאוד לא מאמינה בכאוס, אני מאמינה שאנחנו מדינה מתוקנת ואנחנו פועלים על פי ההנחיות של הממשלה וכמובן של המעסיק, משרד החינוך".

את שומעת את הביקורת כלפיכם – שאתם עושים הכל כדי להישאר בבית?
"מי שאומר את זה לא מכיר את עבודת המורה".

הורים אומרים.
"אני יכולה לומר מהיכרות אישית עם אלפי עובדי הוראה, כולם, כל מחנכי ישראל רוצים להגיע לבתי הספר. הרבה יותר פשוט ונעים כשאפשר לראות ולחבק את הילדים, יותר פשוט ללמד אותם כשאתה בכיתות ולא מרחוק כי זו למידה אחרת, הבתים חשופים, הילדים של המורות בבתים, בני הזוג, זה אחר לגמרי לנסות ללמד ולקדם ילדים מבעד לצג".

יפה בן דוד לא מעט פעמים התנגדה לשר החינוך, כשזה נוח מתנגדים וכשזה לא, מצטרפים.
"למה יפה בן דוד התנגדה ובצדק? כשמורידים מתווה ביום שישי ליום ראשון ומצפים שמנהלים וסגנים וצוותי ניהול יעבדו לאורך כל השבת כדי להתאים את המערכת". 

אנחנו בקרב.
"אני חושבת שאנשי החינוך גילו חוסן ואחריות ומסירות והמציאו את עצמם מחדש, את דרכי ההוראה מחדש. הייתי רוצה לראות את ראשי הערים אומרים תודה על מה שעושים אנשי החינוך".

מה להערכתך יקרה ביום רביעי? במהלך השבוע? יגיעו המורים?
"אני מאמינה שהמורים יפעלו באופן אחראי. אגב, דברים משתנים מיום ליום".

אולי זה ייפתר.
"לגמרי".