המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, פרסם לאחרונה הצהרה בה הכריז כי נשים שמופיעות בסרטים מצוירים ובסרטי אנימציה חייבות ללבוש חיג'אב. בדיוק כמו החוק שקובע כי נשים איראניות מחויבות ללבוש חיג'אב, כך החליט חמינאי להטיל את אותו החוק בדיוק על גיבורות דיסני האהובות בעולם ובעצם יעביר אותם "תהליך מזורז של התאסלמות". 

בראיון לאתר החדשות IranWire, חמינאי נשאל על ההשפעה של לבישת החיג'אב בסרטים המצוירים, וענה: "על אף שללבוש חיג'אב במצב היפותטי הוא לא מחייב, התבוננות בחיג'אב באנימציה נדרשת על מנת להתמודד מול תוצאות של אי לבישת חיג'אב". כמו כן, לבישת כיסוי הראש וכיסוי כל חלקי הגוף החלו באיראן בשנת 1979, זמן קצר אחרי הקמת הרפובליקה האסלאמית. 

נשים שמשאירות את ראשן חשוף בפומבי באיראן מאותרות באופן קבוע על ידי משטרת המוסר במדינה, המכונה גשט-ארשד. בשנים האחרונות, אזרחיות איראניות רבות הוטרדו על ידי המשטרה וגברים ברחוב רק כי לבשו את החיג'אב בצורה לא נכונה. באוקטובר האחרון נעצרה צעירה במרכז איראן בגין "העלבת החיג'אב האסלאמי", לאחר שפורסם סרטון בו היא נראית רוכבת על אופניים ללא חיג'אב. הסרטון בעקבותיו נעצרה האזרחית האיראנית: