על פי נתוני אמ"ן שפורסמו הבוקר (שני) מגמת הירידה בתחלואה נמשכת, אך היקף ההדבקה עדיין גבוה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 3,041 חולי קורונה חדשים, זאת לאחר ש-6.5% מבין 19,601 הבדיקות שנערכו אתמול היו חיוביות. מפרוץ המגפה מתו עד כה 5,585 בני אדם.

מתמונת המצב של אמ"ן עולה כי כל חולה מדביק בממוצע פחות מאדם אחד, סימן לדעיכה בהתפשטות המגפה, אך באגף המודיעין מזהירים כי צפוי שינוי בימים הקרובים בעקבות הסרת המגבלות.


מבצע החיסונים לקורונה בישראל (צילום: רויטרס)

בנוסף, ישנה ירידה ברורה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב המבוגרים בני 60 פלוס בשל מבצע החיסונים וניכרת עלייה במספר החולים במצב קשה החדשים בקרב הקבוצות הצעירות יותר, המהוות לאחרונה קרוב לחצי מהתחלואה הקשה. למרות השינוי בתמהיל גילאי החולים, נראה שהיקף ההדבקה הנרחב והעובדה שחלק ניכר מהאוכלוסייה טרם חוסן, גורמים לקצב איטי בירידת התחלואה הקשה.

באמ"ן מזהירים כי בשבועות הקרובים תיתכן עליה חוזרת בתחלואה, בשל הסרת המגבלות ותפוצתו הנרחבת של הוריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל. זן זה מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים ונראה כי הוא גם קטלני יותר. לכן, מסבירים באמ"ן, "יותר מאי פעם, נדרשת אחריות אישית והקפדה על ההנחיות, בפרט על רקע חג הפורים השבוע".