בעקבות עליית התובענות הייצוגיות בתקופת הקורונה, שקפצה פי חמישה בשנה החולפת מהתקופה המקבילה ב־2019, נשיאות המגזר העסקי - ארגון הגג של העסקים בישראל, בראשות דובי אמיתי - פנתה ליו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר בבקשה לקיים דיון בוועדת החוקה בנושא "ניצול לרעה של תובענות ייצוגיות כלפי עסקים".

אמיתי הסביר כי מוסד התובענות הייצוגיות הוא כלי חשוב ורב עוצמה אך לצד התובענות המוצדקות, שמועילות לציבור הצרכנים והמשק בכללותו, יש מי שבחר לנצל זאת לרעה ולהגיש תובענות שאין בהן תועלת לאיש פרט לתובע ולעורכי דינו: "בפועל, קמה תעשייה פרטית שלמה שמתפרנסת מתביעות סרק", הוסיף. 

נשיאות המגזר העסקי פעלה מול שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן, להקמת צוות בין־משרדי לבחינת ההסדרים הקבועים לחוק התובענות הייצוגיות.

הצוות בראשות ארז קמיניץ, שהוקם בנובמבר, החל את עבודתו ונפגש לאחרונה עם נציגי נשיאות המגזר העסקי, שהציגו בפני הצוות את הבעיות והאפשרויות לפתרונות: "ביקשנו את הקמת הצוות הבין־משרדי ואת הדיון בוועדת חוקה כדי להחזיר את המטוטלת לנקודת איזון, שכן תביעות סרק גובות מחיר כבד מהעסקים אשר נדרשים להוצאות והקצאות משאבים בלתי סבירות כדי להתמודד עם התופעה", הוסיף אמיתי.