שירות התעסוקה הודיע היום (שני) כי אילת היא העיר שבה שיעור דורשי העבודה היה הגבוה ביותר בחודש ינואר, עם למעלה מ-40 אחוזים. את המידע שיתף השירות כחלק מפרסום הערים שמספר תושביהן עולה על 40 אלף שרשמו את שיעורי האבטלה הגבוהים ביותר במהלך חודש ינואר.

כזכור, חודש ינואר היה כולו תחת הסגר השלישי שהחל ב 27.12 והסתיים ב 7.2. במקום השני ברשימה ניצבה ביתר עילית, עם 30.9 אחוזי אבטלה, ואחריה הערים אום אל פחם, נצרת, טבריה ועכו עם שיעורים של 29.8 אחוזים, 29.6 אחוזים, 27.8 אחוזים ו-27.8 אחוזים בהתאמה. 

לפי שירות התעסוקה, "הערים החרדיות והערביות בראש הרשימה". 12 מתוך 15 הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר הן חרדיות או ערביות או בעלות ריכוז גבוה של אחת מהקבוצות.

לדברי ד"ר גל זהר, מנהל מחלקת המחקר והמדיניות בשירות התעסוקה, "העובדה שענפי התיירות, המסחר והשירותים היו סגורים עוד בחודש דצמבר היא אשר מסבירה את שיעור דורשי העבודה הגבוה שהופיע בערים הערביות, באילת ובטבריה עוד בחודש דצמבר".

הפגנת בעלי העסקים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת בעלי העסקים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוסיף כי "לעומת זאת, בערים החרדיות ראינו עלייה גבוהה בשיעור דורשי העבודה מחודש דצמבר לחודש ינואר, זאת נוכח העובדה שבינואר הוטלו מגבלות נוספות על המשק הישראלי שעיקרן סגירת מערכת החינוך שרבים מתושבי הערים החרדיות מושפעים ממנה, בין בהיותם עובדי חינוך והוראה ובין אם נאלצו לצאת לחל"ת נוכח סגירת מוסדות החינוך שהצריכה השגחה הורית".

מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור סיכם בנימה אופטימית את הדו"ח באומרו כי "עם פתיחת המסחר, המלונאות ומערכת החינוך שיעור דורשי העבודה בהן יירד באופן משמעותי כבר בשבועות הקרובים".