מפרוץ משבר הקורונה מתמודדת המדינה עם תחלואה רבה אשר פגעה במשק הישראלי ובמקומות העבודה. הודות להגעת החיסונים נרשמה בלימה מסוימת במגפה, אולם שיעור המתחסנים בקרב הציבור הכללי עדיין אינו מספק, והוא טרם הגיע לרמות המיוחלות.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הורה על שיתוף פעולה עם משרד הבריאות, קופות החולים ומפקדת השליטה של פיקוד העורף שמטרתו לעודד התחסנות מרוכזת במקומות העבודה. את המשימה מוביל מנכ"ל ורמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי.

מטרת היוזמה לאתר מקומות עבודה גדולים כקטנים, שבהם פוטנציאל ההתחסנות גבוה. במסגרת זו נעשתה פנייה לאלפי מנכ"לים וראשי ועדים של ארגונים שבהם עובדים יותר מ-500 אנשים. בנוסף, בוצעה פנייה לראשי איגודים מקצועיים במטרה לאתר מקומות עבודה רלוונטיים נוספים שבגזרת אחריותם.

חיסון לקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיסון לקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ההיענות לא איחרה לבוא. בשיתוף משל"ט הקורונה, רוכזו הפניות ממעסיקים שביקשו להציע לעובדיהם שירות של ניידת חיסונים. הודות לנכונות, התחסנו כבר אלפים בניידות שהגיעו למקומות עבודה מרכזיים במשק בהם טבע וקק"ל וגם במפעלים דוגמת טכנולוגיות להבים ומפעל זוקו. לרשימה הצטרפו גם חברת תנובה, ויצ"ו ומשרד הרווחה, והיד עוד נטויה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ברך על ההיענות ואמר: "הצבת ניידות חיסונים במקומות העבודה נועדה לאפשר לעובדים המעוניינים בכך להתחסן בצורה מהירה ונגישה. כך יוכלו עוד ועוד עובדים לשמור על בריאותם ועל בריאות חבריהם לעבודה. אני קורא לכל מי שטרם התחסן לתת כתף ולבוא, כי רק ביחד נוכל להתגבר, למגר את התחלואה ולהוציא את המשק הישראלי לדרך חדשה. ההסתדרות תמשיך לפעול בשיתוף כל הגורמים כדי לעודד את ההתחסנות".