אראל סג"ל ודוד ורטהיים שוחחו היום (שני) בתכניתם ב-103FM על טענותיה של הסופרת גליה עוז, אשר כתבה בספרה החדש שיצא אתמול לאור, כי אביה, הסופר המפורסם עמוס עוז, נהג להתעלל בה. "בילדותי אבא שלי היכה אותי, קילל והשפיל. הפשע שלי היה אני עצמי, ולכן לענישה לא היה סוף. היה לו צורך לוודא שאשבר", כתבה על כריכת ספרה, "סיפור שמתחפש לאהבה".

אראל: "נגיד כמה מילים על הסיפור בספר של גליה עוז על אביה, עמוס עוז. כתבתי את זה אתמול, את האמירה של הלל הזקן ממסכת שבת, 'אל תעשה את השנוא עליך, על חבריך'. אני לא אוהב שסוגרים חשבון עם אנשים מתים כי הם לא יכולים לענות, אני לא יכול לשמוע אותם, אין את הגרסה שלהם וזה הופך להיות לינץ' ברשת. אני שמח וחושב שגם חלק גדול מהמחנה שלי לא אהב את זה שעשו זאת לאחרים, גנדי למשל, לא הצטרפו לחגיגה".

גליה עוז (צילום: אריק סולטן)
גליה עוז (צילום: אריק סולטן)

דוד: "אני לא מסכים איתך. אני חושב שקשה נורא להיכנס לראש של מי שלא יכול לעשות את התיקון הזה כשמישהו קרוב לו עדיין נמצא בחיים לפעמים, דווקא חוסר היכולת להגיב זה מה שמאפשר. אני חושב שזכותו של כל אדם להגיד אם זה נכון ולהוציא את הדברים החוצה, בטח אם הוא רוצה לתקן עיוות מסוים כתוצאה ממראית עין שיש לאבא שלו".

אראל: "לא אמרתי מילה על הכותבת".

דוד: "כנ"ל עם גנדי. זה שהוא מת לא אומר שהקורבנות שלו לא בחיים".

אראל: "יש משהו בתהליך משפטי, את האפשרות להגן על עצמך, מה שלא קיים בתהליך הזה. אני לא יודע מה הלך במשפחה, באמת. אני לא מפקפק בחוויות שלה, ואין לי שום חיבה לעמוס עוז. זה לא אדם שהייתי ממעריציו, אולי ספר אחד שלו אהבתי, סיפור על אהבה וחושך".

דוד: "קופסה שחורה גם".

אראל: "נכון, נחמד".