"לב שבור" היא עוד דוגמה לאותן הסדרות שעולות לערוץ לא-מיינסטרימי במיוחד ומתפספסת כי לא זוכה לפרומואים מפוצצים ובאז תקשורתי. אמנם לא תמיד מדובר באובדן משמעותי אבל הפעם, כדאי מאוד לתת צ'אנס לתוכנית בת שלושת הפרקים שעלתה השבוע ב-HOT8.

''לב שבור'' (צילום: צילום מסך)
''לב שבור'' (צילום: צילום מסך)

אין אדם שלא חווה את התחושה האומללה והנוראית של לב שבור. זה לא חייב להיגרם דווקא מפרידה מבן או בת זוג –מדובר על כל תחושה של אובדן, נטישה וירידה בערך העצמי שגורמת להכל להיראות פתאום אפור ומגדילה משמעותית את הרצון לאכול משהו משמין מתחת לשמיכה. עדיף בן אנד ג'ריז. 

בימים אלה של המגפה, נדמה ששיברון לב הפך להיות משהו אפילו נפוץ עוד יותר – החל מאובדן קרובי משפחה וחברים שהמחלה הכניעה אותם ועד אובדן מקום העבודה, שגרת החיים וכמובן, פרידות בין בני זוג שמצאו עצמם, כנראה לראשונה, לכודים 24/7 בין ארבעה קירות.

בתחושה הזו בדיוק עוסקים פרופ' יורם יובל ועברי לידר בתוכנית החדשה שלהם, והשילוב המפתיע של השניים עובד נהדר. יובל מוביל את הציר המדעי – נפגש עם מדענים משלל סוגים, מפסיכולוגים ועד קרדיולוגים ודן איתם, מבלי להכביד במושגים אסטרונומיים, על המשבר שהגוף חווה כשהלב נשבר. אם חשבתם שהשיברון הוא רק מטאפורי, תופתעו לגלות שלא בדיוק (על "תסמונת הלב השבור" שמעתם?). לידר, כמצופה, אחראי על הציר המוזיקלי, ונפגש עם אמנים שחושפים בפנינו, חלקם לראשונה, את סיפורי שברון הלב המפתיעים והמעצבים שלהם.

''לב שבור'' (צילום: צילום מסך)
''לב שבור'' (צילום: צילום מסך)

יש קסם כזה, במוזיקה, שברגע שמבינים את הסיפור מאחורי שיר מסוים – חווית ההאזנה לו משתנה לחלוטין. כך קרה לי עם "בוער בי השינוי", שנשפך עליו אור אחר לגמרי לאחר שמרינה מקסימיליאן בלומין מספרת על סיפור הגירושים שלה. בדומה לו, גם "חדר משלי" של ארקדי דוכין קיבל נופך אחר לחלוטין אחרי שדוכין מספר בגילוי לב על כמות הפעמים שנפגע בגלל אהבה נכזבת.

נוסף להם מתארחים גם אברהם טל, עדן חסון, מיכה שטרית ודניאל סלומון המשתפים בשיברונות שלהם המתבטאים בשירים שכולנו מכירים – כאשר בכל פרק אותם שירים מדוברים אף מבוצעים על ידי האמנים, בשיתוף עם לידר, בביצוע אקוסטי מקסים על פסנתר בלב אמפי שוני היתום והיפהפה. 

ארקדי דוכין, ''לב שבור'' (צילום: צילום מסך)
ארקדי דוכין, ''לב שבור'' (צילום: צילום מסך)

"לב שבור" מצליחה לחדור בעיקר בגלל שני דברים מרכזיים: האחד, השילובים המצוינים – החל מצמד המגישים ועד החיבור ההרמוני והמפתיע בין שני תחומים שלרוב לא משיקים כמו מדע ואמנות. השני, הוא ההקפדה על המסר והאופטימיות. נכון, שיברון לב זו תחושה קשה ומשתקת שלוקח זמן להשתקם ממנה, אבל זה אפשרי, ואפילו מסבירים לנו איך לעשות את זה נכון יותר. אם אי פעם התגעגעתם למישהו או למשהו – עשו לעצמכם טובה, אל תפספסו את "לב שבור".