פרופ' שמעון שטרית, נשיא הארגון הבינלאומי לעצמאות שיפוטית ושלום עולמי והמועמד לנשיא המדינה ופרופ' אירווין קוטלר, יו"ר מרכז ראול ואלנברג לזכויות האדם, פנו לשופט העליון בדימוס יעקב טירקל, יו"ר הוועדה לעניין חסידי אומות עולם ב"יד ושם", בבקשה לשלול את תואר "חסיד אומות עולם" להנס גיאורג קלמאייר. למכתב צורפו שורה של מסמכים התומכים בבקשה.

עורך הדין הגרמני קלמאייר, הוצב בהולנד בשואה ובין היתר היה אחראי על מנהל הפנים בהאג, שעסק בערעורים של יהודים ביחס למוצאם במסגרת מדיניות "הפרדת היהודים". במסגרת תפקידו הוא אישר ליהודים רבים הכרה כלא-יהודים או כחצי-ארים, מה שהציל אותם מגורל הזהה לזה של מעל 100,000 יהודי הולנד שנשלחו למחנות המוות. עקב כך זכה לתואר "חסיד אומות עולם". אך לאחרונה התגלה שלמעשה הוא היה גם מעורב בשילוח אלפי יהודים אל מותם. 

הוויכוח סביב זכאותו של קלמאייר לתואר זה, התעורר לאחרונה בעקבות הניסיון לקרוא על שם קלמאיר בניין ומוזיאון באוסנברוק, גרמניה, מול המוזיאון שבו מוצגים ציוריו של האמן פליקס נוסבאום שנספה באושוויץ. הדבר עורר סערה גדולה והביא לחתימה על עצומה לקנצלרית על ידי קבוצת אנשי רוח פרופסורים והיסטוריונים, בבקשה למנוע קריאת הבניין על שם קלמאייר. 

כמו כן, הפרשה של קלמאייר תועדה בסרטו של הבימאי ההולנדי אלפרד אדלשטיין, אשר ביים את הסרט "התעלומה של פמה", המספר את  סיפורה של פמה פלישמן שנשלחה לאושוויץ על ידי קלמאייר.  בנוסף,  ההיסטוריונית פרופ' אלס ואן דיגל, פרסמה ספר אודות הפרשה: Els van Diggele, Het Raadsel Van Femma.

אדלשטיין וואן דיגלה ליוו את תהליך חשיפת סיפורה של פלישמן, ופנו ביחד עם בני משפחתה ל"יד ושם" בבקשה לשלול מקלמאייר את התואר הנכבד הזה, בעקבות מה שנחשף בסרט – העובדה כי קלמאייר הציל בעיקר את אלו מהמעמד העליון אך היה מעורב במנגנון של שילוח אלפי יהודים מהמעמד התחתון בהולנד אל מותם, על אף שהיו ממוצא מעורב ובאופן חוקי היה יכול להצילם. בין אלו נמצאת פמה פלישמן שהיתה חצי קתולית, נשלחה לאושוויץ והצליחה להינצל ולחשוף זאת. 

פרופ' שטרית, השר לשעבר ציין: "נושא זה קרוב לליבי ועל כן אני מרגיש צורך להיות מעורב בכך ולפעול למען השורדים ובני משפחותיהם. לאחרונה גם לקחתי חלק בעצומה לקאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, למנוע קריאת בניין מוזיאון על שמו של קלמאייר באוסנוברוק ולהימנע ממימון שיפוץ הבניין בכסף פדרלי. בשלב זה אכן נמנעה קריאת הבניין על שמו ונמשך המאבק באשר לתכנים שיוצגו במוזיאון לגבי התקופה הנאצית. כעת אני מאמין כי עליי להיות שותף במאבק לשלילת זכאותו של קלמאייר לתואר "חסיד אומות עולם", ואני עושה זאת למען כבוד הנספים, השורדים ובני משפחותיהם". 

פרופ' אירווין קוטלר, משפטן ופרופסור יהודי-קנדי, שכיהן כשר המשפטים של קנדה וכחבר הפרלמנט הקנדי מטעם המפלגה הליברלית שהצטרף לעצומה לקנצלרית מרקל, ציין: "ראוי ומתבקש שכבוד השופט בדימוס טירקל ישקול בכובד ראש בקשה זו. חשיפת האמביוולנטיות סביב דמותו בעקבות הספר והסרט מעלה כעס ועלבון בקרב משפחת פליישמן ובקרב ניצולי שואה וקרוביהם, על כך שהוא זכה לתואר הנכבד.  העובדה שכ-270 אישים מכל העולם, כולל  חוקרים, היסטוריונים ומנהלי מוזיאונים , חתמו על העצומה לקנצלרית מרקל, מעידה על כובד המשקל של הראיות החדשות המחייבות עיון מחדש וביטול התואר".