בית המשפט העליון בארצות הברית הסכים לבחון את שאלת חוקיות הרגולציה שהעביר הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, לפיה מרפאות לתכנון משפחה לא יקבלו כספים פדרליים, אם הם מספקים הפניות להפלה.

השופטים ידונו בערעורים בנושא מפי 21 מדינות, בהן אורגון, קליפורניה וניו יורק, והעיר בולטימור, כמו גם איגוד הרפואי האמריקאי וארגון הורות מתוכננת, שערערו על התקנה משנת 2019, שהוציא משרד הבריאות. 

בשנת 2019, עברו חקיקות בנושא במספר מדינות בארצות הברית במספר, האוסרות הפלה. בין המדינות הייתה אלבמה, שאף חידדה שמדובר גם במקרים בהם ההיריון הוא תוצר של אינוס או גילוי עריות. לאחריה, גם באוהיו ובאינדיאנה עברו חוקים דומים. 

עם זאת, בשנת 2020 בית המשפט העליון בוושינגטון פסל חוק המקשה על ביצוע הפלות במדינת לואיזיאנה, בשל הטלת מגבלות על רופאים שמבצעים הפלות בתחומי המדינה. כמו כן, התקדים המאפשר הפלות באמריקה נקבע לפני קצת יותר מ־40 שנה, ב־1973. זה תקדים המוכר בשמו ״רו נגד וייד״.

יש לציין, כי קרוב לשני שלישים מהציבור האמריקאי תומכים בזכות להפלה, אך מדובר ברוב גדול במדינות מסוימות, לעומת מיעוט באחרות וכמובן, מובהק הפער בין תומכי החוק בקרב הרפובליקנים (56% מתנגדים לו) לבין אלו הדמוקרטים (76%).