שר הביטחון ויו''ר רשימת כחול לבן בני גנץ הגיש היום (שני) תלונה במשטרה נגד תת אלוף במילואים נרי ירקוני, לאחר שהאחרון אמר בראיון לערוץ הכנסת כי "אם כבר יורים כדור, יורים לבני גנץ בבטן ומסתכלים לו בעיניים". ירקוני התראיין לאחר שחתם על מכתב הקורא לבני גנץ לפרוש מריצה בבחירות לכנסת ה-24.

על המכתב, מלבד ירקוני, חתמו למעלה מ-100 קצינים בכירים נוספים, ביניהם גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. במהלך הראיון אמר "אנחנו לא אנשים שיורים בגב, אמרנו לו את זה גם בפנים, עכשיו אנחנו גם כותבים את זה בלי להשמיץ".

בני גנץ בנאום בסיעת כחול לבן (צילום: אלעד מלכה)
בני גנץ בנאום בסיעת כחול לבן (צילום: אלעד מלכה)

בנוסף, הקצין הבכיר לשעבר אמר כי "הסיבה היחידה שכחול לבן רצה, היא כי גנץ רוצה לצאת מזה טוב. הוא נכשל, והוא רוצה להראות שהוא ממשיך לעשות טוב לישראל. כחול לבן היא מפלגת מרכז, כל מה שיש לה לומר זה 'רק לא ביבי', יש מפלגות הרבה יותר גדולות במרכז שאומרות את זה".

לאחר הפרסום על הגשת התביעה נגדו, הגיב ירקוני ברשת הטוויטר וצייץ הבהרה לדברים. "אמרתי שהדברים נאמרו לו מספר פעמים בפנים ושאנחנו לא יורים לאף אחד בגב, אלא אם כבר "רק בבטן", במובן הזה שהכל נעשה בגלוי ועל השולחן. כל מי שמצטט את זה כהסתה לאלימות – שיקשיב. אין מילה אחת רעה על גנץ. להיפך".

בתוך כך, ירקוני התראיין גם ב-103FM לתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד. ירקוני התייחס לסערה סביב הראיון שלו מוקדם יותר ואמר כי "בחיים לא קראתי לפגיעה בבני גנץ. הוא זה שהשתמש בביטויים 'לקפוץ על הרימון ויורים לי בגב', עשיתי טעות שזרמתי עם ההתבטאויות".


מה קרה עם בני גנץ? 
"אני לא קראתי לירות לו כדור בבטן ולא כלום. אני לא חושב שהוא גם יתלונן במשטרה כי תכף אצור איתו קשר והדברים ייכנסו לפרופורציות. אני חושב שהוא צריך לפרוש אגב, ואני גם הסברתי. כל מי שיקשיב למה שאמרתי יבין בעצם למה אמרתי את זה, והדברים לא נאמרים פעם ראשונה - גם לבני גנץ הדברים נאמרו בפנים כל הזמן. אנחנו כבר במשך חודש אומרים לו לפרוש. הוא אמר 'יורים לי בגב', אגב, זה הוא אמר 'יורים לי בגב'. הוא משתמש בביטויים כמו 'קופץ על רימון', 'יורים לי בגב', דברים שאני לא מכיר אותם כל כך. עשיתי טעות שזרמתי בצורת ההתבטאות". 

אז אתה מתנצל על הדבר הזה? 
"בוודאי שאני מתנצל על הדבר הזה. איזה שאלה?  בחיים לא אמרתי לפגוע במישהו ובבטח לא בבני גנץ. זו לא צורת הדיבור שלי ואני לא מתבטא ככה אף פעם. מי שמחמם ואמר שהוא ילך למשטרה יש לו את הסיבות שלו. אני מציע לכל המצקצקים למיניהם להאזין לריאיון כולו. מעבר לזה, מחנה המרכז כרגע לא יכול להרשות לעצמו את הפריווילגיה להצביע לסיעה שאולי תיכנס ואולי לא כשכל מה שיש לה על הדגל זה 'רק לא ביבי'. מה שאני רואה בשנה האחרונה הוא שצריכים ללכת בצורה מאוד פשוטה, לבחור בעקרונות פשוטים עם עמוד שדרה ואם זה לא הולך אז זה לא הולך". 

בתוך כך, גם חברת הכנסת יעל רון בן משה הגישה תלונה במשטרת נהריה בעקבות דבריו של ירקוני, תחת סעיף עבירת איומים והסתה לאלימות. היא אמרה: "מי שנתן גיבוי לקריאת ההשפלה הזו, שקוראת לפגוע ביו״ר מפלגה, שר הביטחון ורמטכ״ל לשעבר, הם גורמים פוליטיים שלא יוכלו עוד להסתתר מאחורי מודעות של מקורבים אשר מממנים את הקמפיין הנבזי הזה. זהו צו השעה לחשוף את המפלגה הפוליטית העומדת מאחורי היוזמה".

כמו כן, השר מיכאל ביטון אמר הערב בגל"צ כי יש סימנים לכך שיש עתיד עומדים מאחורי "מכתב הקצינים" לגנץ. לדבריו  "יש לכך סימנים. קיים קמפיין מתוזמר מטעם יש עתיד שקורא לגנץ לפרוש". ביש עתיד הכחישו את הדברים.