קבוצה של בכירים לשעבר במערכת הביטחון הגישה היום (שני) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הביעו תמיכה בכוונת הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, לחזור להסכם הגרעין. אלוף במיל' מתן וילנאי שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM בנושא.

הממשלה דורשת לא להרפות וללחוץ על האמריקאים, ואתם פתאום באים עם הדבר הזה?
תראו, הנשיא ביידן לא הולך לעזוב את העניין והוא אמר את זה שנים לפני. ביידן מאמין בזה, והוא זה שהביא את ההסכם המאוד בעייתי כסגן נשיא והוא יודע בדיוק במה מדובר. כל מה שאנחנו אומרים הוא שכאשר חתמו על ההסכם בשנת 2015 הערכת המודיעין הכלל עולמי הייתה שהאיראנים נמצאים שלושה חודשים מפצצה. זה היה שם קוד - האם הם מתחילים לייצר או גומרים לייצר, זה לא באמת משנה. בא ההסכם הזה שיש לו מגבלות רבות, וצריך לציין שהאיראנים מילאו אחריו בדקדקנות רבה עד שארצות הברית עזבה, ודחק אותם לשנה מפצצה. כאשר ארצות הברית עזבה צריך לזכור שרוסיה, סין, ואירופה נשארו, והן מעצמות כל אחת בפני עצמה, איראן הודיעה שהיא מתחילה לייצר X ולבצע Y     עשתה את זה והיא נמצאת היום שוב שלושה חודשים לפני פצצה.

אז אם ההסכם בעייתי אז למה לחזור אליו?
אנחנו אומרים שנחזור להסכם עם כל הלקחים שלמדנו, ונתרכז בנושא הגרעין. אנחנו צריכים לעשות הכל בכדי שלא יהיה גרעין לאיראנים. זה הדבר המרכזי, ובו אנחנו צריכים להתרכז. למדנו את ההסכם, צריך לסתום את החורים, ולעסוק בזה שהאיראנים אכן יבצעו את ההסכם כפי שהם ביצעו אותו לפני שארצות הברית החליטה לעזוב. הסכם משופר הוא הדבר היחיד שיש לו סיכוי סביר למנוע מהאיראנים את הגרעין

לסיום רציתי לשאול אם אתה שותף לקריאות לבני גנץ לפרוש?
לא ראיתם את החתימה שלי במודעה הזו, ולא במקרה.

למה?
כי אני לא חושב שככה צריך לפעול. אני מיושן, אני יודע, אבל אני חושב שכן צריך לפעול בחברות בסיסית של אנשים שעברו כל כך הרבה דברים ביחד, וסיכנו את חייהם כל כך הרבה פעמים למען מדינת ישראל. גם אם הם צודקים היה צריך לעשות את זה בדרך אחרת.