הערב (שני) הותרו לפרסום הפרטים מתוך התחקיר הביטחוני שעברה הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה, והושבה ארצה בסוף השבוע במסגרת עסקה במעורבותה של רוסיה.

מהתחקיר עלה כי הצעירה הגיעה למג'דל שמאס באוטובוס בין הראשון לשני בחודש פברואר השנה. היא נסעה מקרית שמונה למג'דל, שם שהתה כשעה-שעתיים.

בסביבות תשע בערב טיפסה לכיוון מעלה גולני, סביב שביל מטיילים שפתוח לכולם. היא סיפרה שהכירה בדיוק לאן היא הולכת, והגיעה למרחב שיש בו גדר ישנה, אותה חצתה בערך 120-150 מטר מהסוף שלה.

התברר כי הצעירה חצתה את הגדר באזור בו יש אינדקציה, לכן היתה אינדקציה לפלוגה שהקפיצה לשם תצפית. החיילים הסתכלו בקו הדיווח של הנגיעה והחלו בסריקות בשטח ישראל, אך הצעירה צעדה דווקא לאזור חאדר, והתצפיתניות לא זיהו דבר ושללו חדירה לשטח ישראל.

מכיוון ששתרחיש הייחוס הוא של חדירה לשטח ישראל ולא של מעבר בכיוון ההפוך, בפיקוד הצפון סבורים שהתצפיתניות פעלו באופן סביר, אך המידע לא דווח מעבר לפלוגה. כתוצאה מהפנייה של הסורים לרוסים התחיל התחקיר.

בצה"ל החליטו כי היו שגיאות, אף כאלה שיש ללמוד מהן ולא מחייבות ענישה ודין משמעתי. שני תחומים מרכזיים יילקחו לתשומת הלב: דיווח ועדכון, והיערכות לתרחישים הזויים.