התרגשות רבה שררה במועדון זאפה הרצליה כשלאחר קרוב לשנה התקיימה בו לראשונה הופעה אמנותית. "זה בגדר נס קטן שכולו גדול, ישראל היא המדינה השלישית בעולם שנפתחת אחרי ניו זילנד ואוסטרליה", אמר הזמר אביב גפן עם תחילת המופע, על רקע תשואות של כ-300 צופים, שנדרשו להציג תעודת מתחסן או מחלים.

"זה מאוד מרגש עבורי, קמתי מאוד מוקדם בבוקר ואמרתי 'סוף סוף יש הופעה רגילה, ולא בזום'", אמר גפן, שביקש מכל הצופים לעטות מסיכות והחל לאחר מכן במחרוזת שיריו.

גם בקרב הצופים ניכרה ההתרגשות. "התחתנו בקיץ והיו רק 20 אנשים. זו החגיגה הראשונה שלנו מאז הנישואין", סיפרה אריאן מגבעתיים, שהגיע לחופה עם בן זוגה.

עופר, טל, רותם ודנה, אף הם מגבעתיים, שהגיעו למופע, סיפרו: "ההרגשה די טובה. עברנו שנה ללא מופעים וזה מספיק. נראה איך זה לראות מופע עם מסיכות".

מנכ"ל קבוצת זאפה, עוזי בירותי, אמר: "לאחר תקופה קשה וממושכת, שבה תעשיית התרבות על כל גווניה דממה, אנו נרגשים לפתוח מחדש את שערינו ומאמינים כי המתווה החדש יאפשר להניע את גלגלי התעשייה והיצירה. אנו מודים לכל האמנים ועובדי הבמה על הסבלנות וההתגייסות ליצור מוזיקה גם בעת משבר".

בקבוצת זאפה הודיעו כי מתוכננים מופעים רבים במועדוני הרשת בהרצליה, ירושלים, חיפה, באר שבע, תל אביב ובאמפיתיאטרון בשוני. בין האמנים שיופיעו בחודש מרץ נמנים אביב גפן, אברהם טל, גידי גוב, דני סנדרסון, דני רובס, הנשמות הטהורות, הראל סקעת, ישראל קטורזה, כנסיית השכל, מוש בן ארי, מירי מסיקה, עמיר בניון, קרן פלס ורמי קליינשטיין.

על פי מתווה התו הירוק, הכניסה למופעים בהצגת תעודת מתחסן ותעודה מזהה, ובהמשך בהצגת תו ירוק, והמופעים יתקיימו בישיבה, ללא הגשת מזון ומשקאות. האולם בהרצליה יכול להכיל 450 צופים, אך לאור ההגבלות מספרם יוגבל ל-300.