בעוד שרוב הבתים עשויים מלבנים, בלוקים או אפילו חימר, בית אחד בקלברטון שבניו יורק, ארה"ב, נבנה כולו על ידי מדפסת תלת-ממד ענקית. הבית כולו נבנה באמצעות חברת הבנייה SQ4D, כדוגמא לעולם והוכחה שזה לגמרי אפשרי, וכעת החברה מעמידה למכירה בית נוסף שנבנה בעיר ריברהד הסמוכה, אשר הוצג באתר הנכסים Zillow במחיר של 299,000 דולר. צפו בתהליך הבנייה של הבית שהוכן כולו במדפסת:

הבית שהודפס במדפסת תלת-ממד (צילום: רויטרס)

יחד עם מוסך צמוד קרקע, הבית כולו משתרע על פני על פני 300 מ"ר, כאשר הרגליים, התשתית, לוח הרצפה והקירות יוצרו במלואם באמצעות מדפסת תלת מימד. "אנו מורים למכונה להסתובב ולבצע את תוכנית שבונה את הבית בסריקה בכל חלקי הבית", אמר קירק אנדרסן, מנהל התפעול של חברת SQ4D, והוסיף: "לקחנו את הרעיון של מדפסת שולחנית תלת ממדית מפלסטיק והפכנו אותה להרבה יותר גדולה, ש'יורקת' בטון".

בית תלת-ממד (צילום: רויטרס)
בית תלת-ממד (צילום: רויטרס)

"קבענו מסלולים בכל צד של המבנה שבהם תכננו להדפיס, הקמנו מזווה ענק של ציוד והמדפסת הענקית שלנו שהלכה קדימה ואחורה הכניסה את שכבות הבטון אחת מעל השנייה כדי לבנות את הקירות", הסביר אנדרסן לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, בניית בית במדפסת תלת-ממד מהירה בכ-30 אחוזים יותר מאשר בניית בית בשיטות סטנדרטיות. 

פנים הבית שנבנה במדפסת (צילום: רויטרס)
פנים הבית שנבנה במדפסת (צילום: רויטרס)

על אף ההצלחה של בניית הבית במדפסת, לא כל ענף הבנייה מתלהב מהאופציה הזו והתהליך קיבל משוב מעורב. רבים מוותיקי המקצוע דווקא פחות תמכו בשיטה החדשה ואף הביעו ספקנות בנוגע לעמידותה. "אני חושב שאנשים פשוט לא מוכנים לשינוי הגדול של ענף הבנייה. זו ההתחלה", ציין אנדרסן.