יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי גיבשו המלצות משותפות שיסדירו את אופן הפעולה התקין של המשק, וזאת בהיעדר מסגרת חוקית או הסדר מחייב אחר בתחום החיסונים נגד נגיף הקורונה. במכתבם קוראים השניים לכלל העובדות, העובדים והמעסיקים בישראל לתת כתף למאמץ הלאומי ולהתחסן למען בריאות הציבור והבראת המשק.

בהתייחס לעובדים שאינם מחוסנים, שמקבלים קהל באופן קבוע, וכן עובדים שבמסגרת תפקידם באים במגע באופן קבוע עם אוכלוסיות בסיכון ולא ניתן לשלבם בעבודתם הרגילה, ההמלצה של ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי היא לדרוש הצגת בדיקת קורונה שלילית מעודכנת מדי 72 שעות. במקומות עבודה עם מאפיינים מיוחדים שבהם סכנת ההדבקה עלולה לסכן חיים – ייבדקו העובדים בתכיפות גבוהה יותר.

דובי אמיתי, יו''ר נשיאות המגזר העסקי (צילום: יח''צ)
דובי אמיתי, יו''ר נשיאות המגזר העסקי (צילום: יח''צ)

אם לא תתאפשר הצגת בדיקה כזו, ממליצים יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי לפעול בהתאם למגבלות המעסיק ולצורכי העבודה, להעביר את העובד למקום מרוחק מעובדים אחרים ולקוחות, או לעבודה מהבית. לחלופין, מוצע לנייד את העובד לתפקיד אחר שניתן לבצעו במקום מרוחק מעובדים אחרים ומלקוחות. 

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "מדינת ישראל מתמודדת עם משבר בריאותי וכלכלי קשה וחסר תקדים, שגורם לפגיעה קשה במעסיקים ובעובדים כאחד. נוכח צו השעה, ומתוך ערבות הדדית ואינטרס משותף, גיבשה ההסתדרות יחד עם נשיאות המגזר העסקי המלצות שיאפשרו את הרחבת הפעילות הכלכלית תוך שמירה על בריאות הציבור ועל כבוד העובדים. אני קורא לכולם לתת כתף במאמץ להבריא את המשק".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי: "לנוכח צו השעה והיעדר הסדר אחר מטעם המדינה - כשהמדינה אינה משתפת את המעסיקים והעובדים בהחלטות שיש בהן כדי לשנות סדרי עולם ביחסי העבודה וכמי שנלחמים יום יום למען הישרדות עסקית, החלטנו לקחת אחריות למען השמירה על בריאות הציבור ולהבראת המשק במשבר הכלכלי החמור ביותר שידענו".