שירה איסקוב היא מלכה. זו עובדה, לא דעה. ומי שיערער על כך, סביר להניח ימצא עצמו בעמדת נחיתות מול רוב מוחלט שמבין שניצבת מולו לביאה, אבל אחת מזן נדיר כזה עם שאגה שנחרטת לך בכל נשימה בגוף כשאתה שומע אותה. הכל כבר נאמר- הכוח, הכריזמה, הרהיטות, העמידה מול הפחד והראש המורם. הו הראש המורם. איזה ראש מורם יפה יש לך שירה, לעזאזל. 

אתמול (שני) נודע כי שירה הולכת לצעוד עם שמלת סטרפלס בערב הגאלה של שבוע האופנה הישראלי שעתיד להתקיים בחודש מרץ והולך לסמל יותר מכל את המאבק והניצחון האישי שלה- היא לא הורשתה לשים שמלה כזאת כי יש מישהו שחשב שיש לו קמצוץ של זכות להחליט מה היא תלבש, אז עכשיו היא תלבש אותה מול כל המדינה. In your face יא איש דוחה.

תצוגת האופנה הזאת מסמלת רק עוד אבן דרך במאבק שלה למען ביטחון כללי לכל הנשים במדינה אחרי שבן זוגה לשעבר, זה שמסמל יותר מכל את הפנים המוחלטות של הרוע, קיבל את משפט השדה שמגיע לו ואני לא חושב שבעשור הקרוב יהיה מישהו שישמע את השם "אביעד משה" ולא יזכור טוב טוב את פני השטן שכמעט קטף מאתנו את אחת הנשים הכי חשובות שצמחו לנו כאן (גם אם בנסיבות נוראיות שהלוואי ולא היו קורות). 

זה בדיוק הזמן לפנות לאותן אלו שעדיין נמצאות במעגל האלימות ולהגיד לכן: אתן-לא-שירה-איסקוב ואף אחד לא מצפה מכן להיות. שירה אמנם הפכה להיות סמל למאבק, אבל רק כי היא הרשתה לעצמה והיתה מלאה בכוחות הנכונים לעשות את זה. לעומת זאת, אף אחד לא מצפה מכן לקום ולהיות הגיבורות הבאות של המדינה. אף אחד לא מצפה מכן לעמוד זקופות ולדרוש מלחמה. מותר לכן להיות חלשות. מותן לכן לבכות ולהתחבא. מותר לכן לבקש תמיכה. מותר לכן להיות מובלות ולא מובילות.

רק דבר אחד אסור לכן וגם לא לכם - אסור לכן/ם לשתוק. בבקשה קומו, תדברו, תשתפו, תפרקו, אל תפחדו. שירה כאן כדי להיות קול לכולכן. אל תסתכלו עליה ותגידו "אני לא מסוגלת כמוה", תסתכלו עליה ותגידו "תודה על המלחמה שלך בשבילנו" ותדעו שאף אחד לא ישפוט אתכן. הרוב המוחלט מבין. הרוב המוחלט יודע. הרוב המוחלט מתכווץ מכאבים מכל דיווח על עוד אחת שנפלה לסטטיסטיקה המחורבנת הזאת. בבקשה, אל תיפלו לסטטיסטיקה הזאת.

בזמן האחרון אני נתקל בכל מקום אפשרי בצירוף המילים "שירה מלכה", כי ובכן, היא מלכה, ושמישהו כבר ישנה את ההגדרה המילונית "מלכה" ל-"מלכה-שירה" ויפות שלוש וחצי שעות קודם. אבל "שירה מלכה" הוא לא כינוי שמתייחס לשירה איסקוב. כאילו כן ברור שכן, שירה איסקוב היא מלכת כל העולמות (סיס זה אמנם לא הזמן ולא המקום אבל רק מציין- איך יפה לך שיער קצר. מאז נינט לא ראיתי הייפ כזה חיובי על תספורת כזאת, עופי על עצמך. הדפוק הזה רק החמיא לך בלי שהתכוון אפילו). 

מה שאני מנסה לומר, זה שכשאומרים "שירה מלכה", אני חושב שכולנו בעצם מתכוונים לביטוי כללי יותר- כזה שמייצג את כל אותן נפגעות שמגיע להן צדק, מגיע להן עולם בטוח יותר. שירה מלכה מתייחס אליך שיושבת עכשיו חבולה וכואבת מעוד התקף זעם שנחת עליך שלא באשמתך! שירה מלכה מתייחס גם אליך, אותו בחור שמתבייש לדבר כי זה עדיין "לא טרנד" להודות שגם גברים רבים הם חלק מהנפגעים במעגל האלימות ב-2021, שירה מלכה היא אותה אישה שיושבת בכלא כבר 20 שנה על רצח בעלה כי היא יודעת שאם היתה פועלת אחרת, לילדים שלה לא היתה היום אמא. שירה מלכה היא כולכן והיא גם כולכם.

קומו, לכו ותגידו בקול רם שאתם לא אשמים ואל תחשבו על מה יהיה אחר כך. שרדנו את השנה הכי גרועה בהיסטוריה (בסדר היו כנראה יותר גרועות תנו לי להגזים), מגיע לכם להנות גם מהשנים הבאות, אלה שיגיעו עם פחות וירוסים משביתים ועם יותר חופש לחיות, פשוט לחיות, ככה פשוט. אתן/ם כולכן/ם שירה מלכה. 

בסוף חודש מרץ תצעד שירה איסקוב על המסלול ובלי לראות אף קולקציה עדיין, תנו לי לספר לכם שהשמלה שלה תהיה הכי יפה באותו ערב, ואני הולך לצרוח לה שהיא מלכה יותר חזק מחבורת טינאייג'ריות שגילו הרגע ששון מנדז וג'סטין ביבר שיחררו סינגל בהפתעה כי לעזאזל, היא שירה מלכה. צאו החוצה, תרימו ראש, כולנו מאחוריכן/ם. לכו תהיו שירה מלכה.

"שבוע האופנה קורנית תל אביב 2021" ישודר בערוץ רשת 13 מ-28.3.2021 ועד 1.4.2021.

מוקדים לנפגעי אלימות