יו"ר ימינה נפתלי בנט שוחח הבוקר (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על הסיבות בגללן רץ לפוליטיקה, על האופטימיות בבחירות הקרובות ועל מצבו הנוכחי בסקרים. בדבריו טען כי "העם יחליט מי ירכיב את הממשלה וכולם מבינים היום מי הבא בתור ומי יירש את נתניהו, המגמה של השבועיים האחרונים היא מגמה טובה". בנוסף, העביר ביקורת חריפה על יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, באם יחליט לשבת עם הרשימה המשותפת ועקץ גם את נתניהו: "הוא מתחבק יומם ולילה עם מנסור עבאס, לא מבין את זה, מה קורה לאנשים האלו?". 

מאיפה את שואב את הדרייב הזה כותב? כותב ספר, תוכנית סינגפור? 
"זה הדרייב שלי, המניע שלי הוא לא אובססיה לפוליטקה. מה שהכניס אותי לפוליטקה היה מלחמת לבנון השנייה, ראיתי איך הציבור והחיילים נופלים בגלל כשלונות של הממשלה והחלטתי שאני לא יכול שיקרה עוד פעם, שהעם לא יכול להיפגע בגלל טעיות של הפוליטיקאים בהיקפים כאלה. פגשתי שוב את המצב הזה בצוק איתן אבל הפעם הייתי חבר בקבינט וראיתי איך קבינט שלם מוביל את העם לאסון כי לא רצו להשמיד את מנהרות הטרור, אבל הפעם יכולתי לפעול והצלנו אלפי אנשים. ועכשיו בפעם השלישית הקורונה - אני רואה כמה אנשים נפגעו ושילמו בפרנסתם ובחייהם רשלנות של פתיחת נתב״ג ואי ניהול. ובוער בי שלעם יהיה טוב".  

ח״כ בנט אני לא מצליח להבין את הממשלה, אומרים לנו לא יהיה סגר נוסף, שר האוצר כ"ץ אמר את זה ואתמול עולה שר הבריאות ואומר נטיל סגר ואם לא נשמור נהיה בסגר בפסח. מצד שני מראים לנו את הערים האדומות שלא יחגגו פסח והם הערים הערביות, מה להם ולפורים?
"זה חוסר רצינות, רבים אחד עם השני, בגל הראשון שימשתי כשר הביטחון, עבדתי סביב השעון והיה ניהול רציני. לצערי נתניהו החליט להשליך אותנו מהממשלה.

כן אבל אתה שכחת את זה, אתה לא אומר שלא תלך איתו.  
"את נתניהו צריך להחליף זה לא רק הקורונה. איבדנו את המשילות לגמרי ולא נעשו דברים. צריך לשמור על מחנה הימין אבל צריך להחליף את הראש. אפשר להביא את ישראל למקום אדיר, להפוך לגן עדן. התוכנית הסינגפרות שהבאתי יכולה לעשות את זה." 

אבל המיסים יעלו עוד מעט, מי ישלם את כל השנה האחרונה? האזרחים? 
"אפשר לעשות את זה, הורדת מיסים בבת אחת יוצרת נהירה למגזר הפרטי, מס החברות יורד והצמיחה האדירה מכניסה יותר, והמערך הממשלתי חייבים לייעל את המקומות האלו". 

לפי הסקרים אתה לא יכול להרכיב ממשלה. 
"העם יחליט וכולם מבינים היום מי הבא בתור ומי יירש את נתניהו, המגמה של השבועיים האחרונים היא מגמה טובה". 

האם אתה תתמוך בהחלת החוק הצרפתי?
"אני בעד החוק הצרפתי ולא רטרואקיבי, ורק אחרי שנעביר את החוק הסינגפורי". 

כל המתקפות בינך לבין סמוטריץ, אתה קורא לו ילד כאפות של נתניהו?
"אני מעריך אותו, אני לא חושב שנכון הגישה להיות בכיס של נתניהו, צריף להחליף את נתניהו".

אם יש עתיד ילכו עם הרשימה המשותפת אתם תשבו איתם?
"ברור שלא. אני לא מבין הוא ישב עם יזבק? גם נתניהו שמתחבק יומם ולילה עם מנסור עבס, לא מבין את זה, מה קורה לאנשים האלו?".

והיה ונתניהו יקרא לך וישאל איזה תפקיד אתה רוצה, ביטחון או אוצר, מה תגיד לו?
"אני אגיד לו מה שאמרתי לפני כמה חודשים, בסוף הציבור יחליט. אני לא נמנה עם המחרימים אבל את ראש הממשלה הגיע הזמן להתחלף. ואני קורא למצביעי הליכוד - חייבים לשמור את שלטון המחנה הלאומי. אנשים לא יכולים לדמיין ממשלה בלי נתניהו, אז אני אומר תדמיינו, אפשר. אפשר להביא שינוי בממשלה לאומית". 

נראה אותך ואת סמוטריץ בממשלה אחת?
"ברור. בצלאל הוא חבר".