לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעה היום (שלישי) כי ישראל החליטה להעביר כמות סמלית של חיסונים למספר מדינות בעולם ולרשות הפלסטינית.

"לאור מבצע החיסונים המוצלח בישראל והיותה המדינה המובילה בעולם בהתחסנות האוכלוסייה, התקבלו פניות רבות ממדינות העולם לישראל לקבלת סיוע באספקת חיסונים", כך נכתב בהודעה.

בהמשך נכתב, כי "ישראל אינה מייצרת חיסונים בעצמה והיא הודיעה לפונים כי הכמויות שהוזמנו על ידי ישראל מיועדות לחיסון אוכלוסייתה ואין צפי ליכולת משמעותית לסייע לפחות עד שמבצע החיסונים בישראל יסתיים. עם זאת, במהלך החודש האחרון הצטברה כמות חיסונים מוגבלת שלא נעשה בה שימוש ועל כן הוחלט לסייע בכמות סמלית של חיסונים לצוותי רפואה של הרשות הפלסטינית ולכמה מהמדינות שפנו לישראל".

מוקדם יותר השתתף נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי ליוסף טרומפלדור וחבריו שנפלו בקרב על הגנת תל-חי והכחיש את הדיווחים לפיהם צפוי מחסור בחיסונים לנגיף הקורונה.

"יש לי בשורה חשובה, שוחחתי אתמול בערב עם ידידי, מנכ"ל פייזר אלברט בורלה, וסיכמנו שיהיה רצף אספקה של חיסוני פייזר ללא שום מחסור של פייזר. ללא שום מחסור, ללא שום קיטוע, ללא שום הפסקה", אמר רה"מ בפתח דבריו והוסיף: "גם ממודרנה אנחנו מקבלים עוד ועוד ועוד חיסונים. לכו להתחסן".

בנימין נתניהו בטקס בתל חי (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
בנימין נתניהו בטקס בתל חי (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

נתניהו התייחס בהמשך להחלטתו של ממשל ביידן לחזור לשיחות בנושא הסכם הגרעין האיראני: "ערב חג הפורים אני אומר למבקשי נפשנו, איראן וגרורותיה במזרח התיכון: לפני 2,500 שנה ניסה צורר פרסי אחר להשמיד את העם היהודי וכשם שהוא נכשל אז - תיכשלו אתם היום. לא נאפשר למשטר הקיצוני והתוקפני שלכם להשיג נשק גרעיני. לא עשינו את מסע הדורות של אלפי שנים חזרה לארץ ישראל, כדי לאפשר למשטר ההזוי של האייתוללות לסיים את סיפור התקומה של העם היהודי".

"איננו תולים את יהבנו בשום הסכם עם משטר קיצוני כמו זה של איראן", אמר רה"מ והוסיף: "ראינו את טיבם של הסכמים אלה במאה החולפת וגם במאה הנוכחית, בהסכם עם קוריאה הצפונית. עם הסכם או בלי הסכם נעשה הכל כדי שאיראן לא תתחמש בנשק גרעיני. עם ישראל חי, כאן בתל חי ובכל מקום אחר במדינתנו. לא נשלים עם התבססות צבאית שנועדה לסכן אותנו בסוריה, ולא נתפשר על פיתוח טילים מדויקים בסוריה ובלבנון. יש מי שמאיימים עלינו במחיר כואב בזמן עימות, ואם איומים אלה יתממשו, התגובה שלנו תהיה מוחצת עשרות מונים".