בימים אלו, שאפליקציית הטיקטוק הפכה להיות הדבר הכי חם אצל הצעירים, גם נציגי הפוליטיקה הישראלית הבינו שאין להם דרך להתחמק ממנה. לאט לאט, יותר ויותר חברי כנסת, שרים ואפילו ראש הממשלה, הצטרפו אל אפליקציית הסרטונים על מנת להשפיע קצת יותר על הנוער, והאמת? שהם עושים את זה לא רע בכלל.

חלק מהפוליטיקאים בחרו שלא להיות הנציגים של עצמם באפליקציה, ונעזרו בחברי המפלגות הצעירים, אך חלק לא יכלו שלא להישאב לתוכה, כמו לדוגמא יו"ר מפלגת ימינה, נפתלי בנט, שגידל בביתו כוכב טיקטוק עם עשרות אלפי עוקבים. אז ריכזנו עבורכם את הפוליטיקאים הכי חמים ברשת, והנה לפניכם – אתגר הטיקטוק של הפוליטיקאים, אז מי עשה זאת טוב יותר? את זה אתם תחליטו. 

אז איך אפשר שלא, נתחיל בראש הממשלה, בנימין נתניהו, שפתח את עמוד הטיקטוק שלו ב-19 בדצמבר, עם סרטון שיצא לאוויר העולם מיד אחרי שקיבל את החיסון הראשון לנגיף הקורונה. הסרטון הראשון של ביבי זכה ללמעלה משלושה מיליון צפיות ונכון לעכשיו העמוד שלו עומד על כ-222 אלף עוקבים.

עם קצת הומור עצמי,  והרבה עידוד לחיסונים, ביבי משתמש באפליקציה כדי להעביר מסר, כמו שרק הוא יודע, אך הפעם דרך הילדים, במטרה שישפיעו על ההורים. ואם זה לא הספיק, הסרטון האחרון שהעלה ראש הממשלה, בו הוא משחק בשלג, זכה גם להרבה "דואטים" של כוכבי רשת שלא הצליחו להישאר אליו אדישים. 

@bnetanyahu

עדכון: ראיתי את הצחוקים ברשת ואני רוצה להרגיע אתכם אין לי זנב 🤣🇮🇱##ישראל ##קורונהטיים

♬ original sound - Benjamin Netanyahu - נתניהו

@shirlilevi1234

#duet with @bnetanyahu מלחמת שלג עם ביבי

♬ Curiosity - Danilo Stankovic

אחריו יעלה ויבוא נפתלי בנט, או שבטיקטוק צריך לומר, אבא של יוני בנט, שפתח את עמוד הטיקטוק שלו בתחילת החודש וכבר הספיק לשתף פעולה עם אחד הטיקטוקרים המצליחים, אביתר עוזרי. מס' חמש ברשימה של מפלגת ימינה, עמיחי שיקלי, יחד עם עוזרי, יצאו למסע בארץ ותיעדו את עצמם בעמוד הפרטי של בנט. יו"ר ימינה פונה בסרטונים שלו אל הקהל הצעיר בתור פוליטיקאי, אך גם מציג את חייו בתור אבא, או בתור אדם פרטי שמציג תוכן אישי ומשפחתי.

@naftalibennett_official

יאללה בואו נראה ליוני מי הבוס 😉

♬ original sound - נפתלי בנט

@naftalibennett_official

שביל ישראל התחלנו

♬ original sound - נפתלי בנט

עמוד הטיקטוק של יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, נפתח עם אתגר "תורידו אצבע", בו הוא בחר להעביר מסר פוליטי חד משמעי שמזוהה עם ערכי המפלגה. עם הזמן, התכנים בעמוד של לפיד הפכו יותר ויותר קלילים, בהם לוקח חלק משמעותי חבר הכנסת עידן רול. לפיד דואג להתאים את הסרטונים לטרנדים החמים של האפליקציה, עם המוזיקה הכי חדשה והאתגרים הכי מדוברים, אלא מהזווית הפוליטית ועם מסר חד וברור – "יש עתיד".

@yair_lapid

מתחילים גם כאן! תורידו אצבע גרסת 'יש עתיד'. כמה אצבעות הורדתם?✌ ##foru ##viral ##putafingerdown ##ישעתיד ##יש_עתיד @noaryeshatid

♬ original sound - Yair Lapid - יאיר לפיד

@yair_lapid

אנחנו כבר יודעים מה הבחירה הנכונה, ואתם? @idan_roll ##viral ##יש_עתיד ##ישעתיד ##foru ##foru

♬ Love Not War (The Tampa Beat) - Jason Derulo & Nuka

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שלח את החבר'ה הצעירים לנהל את עמוד הטיקטוק של המפלגה, והאמת? הם עושים זאת לא רע בכלל. שתי צעירות לקחו על עצמן לקדם את האג'נדה הפוליטית של ישראל ביתנו ולהנגיש אותה לקהל הצעיר, בכך שהן בעיקר מספרות לו על ערכי המפלגה ועל הדברים שעשתה למען המדינה. מידי פעם, הן דואגות לעקוץ בעדינות את ראש הממשלה והתנהלות הממשלה העכשווית. מלבדן, גם חבר הכנסת אלכס קושניר מפגין נוכחות יפה בעמוד הטיקטוק של "צעירי ישראל ביתנו", ודואג להשתתף בסרטונים.

@young_israel_beytenu_

הצעירים של ישראל ביתנו כאן בשביל לעשות סדר. המשך בסרטון הבא 😎##פוליטיקה ##ישראל

♬ צליל מקורי - Young Israel beytenu

@young_israel_beytenu_

ח״כ אלכס קושניר עושה לנו קצת סדר ומראה לנו מה הכיוון הנכון! ##פוליטיקה ##ישראל ##tricky @kushnir.alex

♬ It's Tricky - RUN DMC

גם גדעון סער, יו"ר מפלגת תקווה חדשה, נעזר בצעירים התומכים במפלגה על מנת לתפעל את עמוד הטיקטוק, שנפתח בתשדיר ביקורתי ונוקב נגד מפלגת הליכוד, בו לקחה חלק חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון. אך מלבד התכנים הרציניים שמופיעים בעמוד של "תקווה חדשה", ויש לא מעט כאלה, ישנו גם סרטון אחד של סער שלגמרי שבר את הרשת והגיע עד לארץ נהדרת. בסרטון אפשר לראות את סער, יחד עם אשתו העיתונאית גאולה אבן, רוקדים לצלילי שיר שהפך ל"בדיחה של מבוגרים" באפליקציה.

@youngnewhope

ברדק. ##תקווהחדשה ##ברדק

♬ צליל מקורי - YoungNewHope

@youngnewhope

##תקווהחדשה ##פוריו ##גדעוןסער ##ארץנהדרת @@eretznehedert

♬ צליל מקורי - YoungNewHope

ואחרון חביב, עמוד הטיקטוק של בני גנץ, שנפתח כבר בבחירות הקודמות ועומד על כ-18 אלף עוקבים. בכל הסרטונים בעמוד הטיקטוק שלו גנץ מופיע בחליפה, בדרך כלל במשרד שלו שבמשכן הכנסת. הסרטונים של גנץ לא בטיקטוק לא נצמדים לטרנדים או למוזיקה הכי חמה ברשת, אלא דווקא משמשים כמו מעין שיח בינו לבין קהל העוקבים שלו, או אולי אפילו תשדירי בחירות. אחד הסרטונים של גנץ, בו הוא ממליץ על "מתכון" לקראת חג ט"ו בשבט שחל בחודש שעבר, הפך לוויראלי ברשתות וזכה גם לבדיחות שהגיעו לתקשורת בכל הפלטפורמות.

@gantzbe

♬ צליל מקורי - gantzbe

@gantzbe

♬ צליל מקורי - gantzbe

אז אמנם כל אחד עשה זאת אחרת לגמרי, חלק בחרו את הפן הרציני, חלק בחרו להתבדח וחלק בכלל בחרו שלא להיראות בעצמם האפליקציה, אבל מי עשה זאת טוב יותר? זה רק אתם תקבעו. ומי יודע, אולי התשובה לכך תתגלה בבחירות הקרובות.