הותר לפרסום: כתב אישום ובקשה למעצר עם תום ההליכים הוגשו היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי ברמלה נגד נאשם תושב השומרון (שהיה קטין בעת האירוע) בסעיפי אישום חמורים ובהם קשירת קשר לפשע מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור, פציעה בנסיבות מחמירות בצוותא מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור, נשיאת נשק בצוותא, ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ בצוותא החזקת סכין שלא למטרה כשרה מתוך מניע גזענות או עוינות כלפי ציבור. הדבר התאפשר בתום חקירה משותפת של היחידה המרכזית במחוז ש"י ושירות הביטחון הכללי. 

החקירה הסמויה של מפלג פשיעה לאומנית בימ"ר ש"י ושירות הביטחון הכללי החלה בעקבות דיווח לפיו ב-4 בינואר, סמוך לשעה 2 בלילה, נכנסו לכפר סרטא שבשומרון שני כלי רכב. עם הגעת הרכבים לפאתי הכפר, ירדו מהם מספר חשודים רעולי פנים, והחלו ליידות אבנים ורימוני הלם לעבר בתים וכלי רכב, ניפצו חלונות, שמשות וגרמו לנזק רב.

תושבי המקום דיווחו למשטרה הפלסטינית וביקשו את עזרתם, ואלה העבירו דיווח למשטרת ישראל. במקום טופלו מספר נפגעי חרדה ואדם בשנות ה-70 לחייו שנפצע בראשו.

האירוע בכפר סרטא (צילום: דוברות המשטרה)
האירוע בכפר סרטא (צילום: דוברות המשטרה)

האירוע בכפר סרטא (צילום: דוברות המשטרה)
האירוע בכפר סרטא (צילום: דוברות המשטרה)

האירוע בכפר סרטא (צילום: דוברות המשטרה)
האירוע בכפר סרטא (צילום: דוברות המשטרה)

כאמור, במסגרת החקירה, שלוותה על ידי פרקליט מחוז מרכז, בוצעו מגוון פעולות חקירה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים סמויים וגלויים, נאספו ממצאים וראיות ובהם ראיה פורנזית משמעותית שהביאה את החוקרים להתחקות אחר החשודים במעשה. הנאשם וארבעה חשודים נוספים נעצרו לפני כשבוע על ידי בלשי הימ"ר, ומעצרם הוארך בבית המשפט השלום בנצרת. ארבעת החשודים הנוספים שוחררו בתנאים מגבילים והחקירה בעניינם נמשכת.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות יחד עם יתר כוחות הביטחון וישקיעו מאמצים רבים במניעה, אכיפה וחקירה של אירועים על רקע פשיעה לאומנית במטרה להביא לתפיסת  פורעי החוק שנטלו חלק במעשים פסולים מעין אלו, ולמיצוי הדין עימם".

עו"ד עדי קידר ועו"ד משה פולסקי מארגון חוננו אשר מייצגים את הנאשם מסרו בתגובה: לאחר עיון בכתב האישום והבקשה, עוד קודם להעתקת חומר הראיות, עולה כי כנגד הקטין עומדת ראיה פורנזית אחת בודדת בלבד שאין לה שום חיזוק ותימוך משום סוג שהוא. אנו סבורים שהדבר איננו יספיק למעצרו ובטח לא להרשעתו של הקטין, אנחנו תקווה כי בית המשפט אכן יורה על שחרור בהקדם האפשרי".

עו"ד פולסקי הוסיף לאחר הדיון: "הגיב מבית המשפט לכתב האישום "כתב האישום מתאר הרבה מאד פירוטכניקה ומעט מאד בשר, לפרקליטות נח לצייר כאילו מדובר באירוע חמור, זה אירוע שלא נראה שנגרם נזק משמעותי לרכוש, ובטח לא לגוף. הפירוטכניקה והבלאגן של הפרקליטות סביב התיק מתאימה יותר לאווירת פורים, אנו בטוחים שהנאשם ישתחרר מהר מאד לביתו, והתיק הזה יסתיים בצורה הרבה יותר מינורית".