חוקרי האוניברסיטה העברית והדסה, המנטרים באופן יומי את מצב התחלואה בישראל, פרסמו היום (שלישי) דו"ח חדש, ממנו עולה כי השבוע נעצרה הירידה במקדם ההדבקה, כשבועיים לאחר השלב הראשון בפתיחת המשק. המומחים מזהירים כי הפתיחה האחרונה צפויה להוביל לשינוי נוסף.

עוד עולה מהדו"ח כי החלה ירידה משמעותית בעומס בבתי החולים, המתבטאת בירידה במספר החולים הקשים באשפוז, הנובעת מהתחסנות האוכלוסייה העיקרית המועדת לאשפוז (בני מעל 50). הדו"ח צופה כי בעת הקרובה צפויה מגמה זו להמשך, תוך שיפור שרידות החולים – בעיקר עקב שינוי תמהיל הגילאים של החולים, שינוי הנובע מהתחסנות האוכלוסייה. עוד צופים החוקרים כי במהלך השבוע הבא, עשוי מספר החולים הקשים באשפוז לרדת לסביבות ה-500-700 מאושפזים בבתי החולים.

בעת הקרובה, התרומה לתחלואה הקשה מבני 40-49 צפויה להמשיך לגדול. בבני גיל זה יש עלייה כמעט רצופה, מזה כחודשיים, במספר האשפוזים. בגילאים האלו ובגילאים צעירים יותר (20-40) יש חשיבות גבוהה להתחסנות, במיוחד של הורים (ועובדי הוראה), למניעת הדבקה נרחבת של ילדים.

המומחים מזהירים כי פתיחה מלאה של המשק צפויה להוביל לעלייה בתחלואה קשה במהלך חודש מרץ. לפיכך, הם המליצו לבצע פתיחה מבוקרת, שתאפשר ניטור מצב התחלואה ומניעת התפתחות גל תחלואה נוסף. בנוסף, מומלץ לבחון שינוי מדיניות בדיקות בחשיפה של מתחסנים, בכדי לבדוק ישירות את יכולת ההדבקה שלהם.