פייסבוק וממשלת אוסטרליה הגיעו במהלך הלילה (בין שני לשלישי) לסיכום בנושא התנהלות התוכן החדשותי בפלטפורמה. במסגרת ההסכם, הוחלט בין היתר על הפעלתו של מנגנון בוררות שייכנס לשימוש ברגע שהגופים לא יצליחו להגיע להסכמות על מחירי פרסום התכנים. עוד הוחלט כי הרשת החברתית תתיר מחדש את הובימים הקרובים פייסבוק תתיר מחדש את הגישה לתוכן החדשותי.

כאמור, שני הצדדים טענו לניצחון בעימות, שמשך תשומת לב רבה ברחבי העולם, ואף הוביל מספר מדינות בהן קנדה ובריטניה לשקול לבצע צעדים דומים במטרה לרסן את הרשתות החברתיות ולשמור על הגיוון התקשורתי. בעוד שחלק מהאנליסטים טענו שפייסבוק הגנה על המודל הרווחי שלה, להרווייח כסף מהקלקה על חדשות, אחרים טענו שההפשרה המדוברת - הכוללת תוכנית לפתרון סכסוכים ומחלוקות - יכולה להשתלם לתעשיית התקשורת, או לפחות למוציאים לאור, ולהגיע לחיזוק פוליטי.

אוסטרליה והרשתות החברתית נקלעו בשבע שעבר למבוי סתום לאחר שהממשלה אישרה חוק הקורא תיגר על הדומיננטיות של פייסבוק ושל אלפבית (גוגל) בתחום החדשות, ועל החברות יהיה לשלם ליצרני התוכן החדשותי על השימוש בהם. בתגובה, פייסבוק נקטה בצעד דרמטי, וחסמה ב-17 בפברואר את כלל תכני החדשות באוסטרליה, כולל עמודים ממשלתיים של משרד הבריאות ותכני חירום.

ג'וש פרידנברג, שר האוצר האוסטרלי, הודיע כי מדינתו תשנה את קוד המיקוח (קוד אוטומטי שמציב מחיר בהתאם להיצע ולביקוש) אך זה לא יהיה רלוונטי לפייסבוק - ברמה וזו תגיע להסכמים משותפים עם חברות המדיה השונות הפועלות באוסטרליה, ותשלם על התוכן שהן מפיצות. וויל אסטון, מנהל פייסבוק אוסטרליה וסגן נשיא החברה הוסיף: "אנחנו שמחים שהצלחנו להגיע להסכם עם ממשלת אוסטרליה ומעריכים את הדיון הפורה".