משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) על ביטול רישיונו של ד"ר אריה אבני, מלעסוק ברפואה לצמיתות. ההחלטה התקבלה לאחר שלפני כשבוע, דנה ועדת המשמעת בקובלה שהוגשה נגד הד"ר. כמו כן, אבני מתמודד בראש רשימה לבחירות לכנסת ה-24, רשימת רפ"א – רק בריאות.

בהודעת משרד הבריאות נכתב: "ד"ר אבני הא בעל אתר אינטרנט, ומתחזק עמוד פייסבוק בשם 'הרפואה הנכונה – ד"ר אריה אבני', בהם הוא מפרסם מאמרים שונים. בין היתר, פרסם קריאה לציבור להפר את הוראות משרד הבריאות באשר לנגיף הקורונה, וכן מאמרי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים". 

ד''ר אריה אבני מימין, מגיש את רשימתו ליו''ר ועדת הבחירות המרכזית (צילום: יוסי זמיר, לע''מ)
ד''ר אריה אבני מימין, מגיש את רשימתו ליו''ר ועדת הבחירות המרכזית (צילום: יוסי זמיר, לע''מ)

בהחלטת השופט בדימוס אמנון סטרשנוב בעניין, נכתב: "בהתבטאויותיו הקשות והבוטות של הנקבל במאמרים שפרסם באתר האינטרנט, בפייסבוק ולאחרונה גם ביוטיוב, כנגד ההתחסנות מנגיף הקורונה – טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ובריאותו. הוסף לכך את השתלחויותיו חסרות הרסן, הבוטות וחסרות הבסיס כלפי ציבור הרופאים וראשי משרד הבריאות - אשר חורגים בהרבה מהסביר ומהמותר במסגרת חופש הביטוי... והרי לך מרשם ברור לאנרכיה מוחלטת".

השופט בדימוס אף נימק את החלטתו באשר לסוגיית הפגיעה בחופש הביטוי, כפי שטען ד"ר אבני: "לא מצאתי כול קשר בין הערך החשוב של חופש הביטוי, לו טוען הנקבל, לבין הביטויים החריפים והמכפישים שנקט - ללא כל ביסוס מדעי או אקדמי - והכל מדמיונו הפורה וחסר המעצורים. יידעו הנקבל ושכמותו, כי חופש הביטוי, אין משמעותו חופש השיסוי או הביזוי". הוא הוסיף: "הנקבל הינו שרלטן, מכחיש קורונה מובהק ומאחז עיניים מסוכן, ועוד נוהג כך בחוצפתו באיצטלה של רופא מורשה ו כל הצעדים והאזהרות שננקטו כנגדו בעבר – לא הועילו".

תגובתו של אריה אבני: "מעניינת העובדה שהזכות המפוקפקת להחמיר עם ד"ר אבני ולשלול את רישיונו לצמיתות, פעולה שלה כלל לא נדרש, נפלה דווקא בחלקו של כבוד השופט אמנון שטרסנוב, אותו שופט שהשליך לכלא את הרב עוזי משולם הי"ד. נעשה כאן ניסיון נואל להשתיק את הקולות הלגיטימיים לרפואה מיטיבה, נכונה - וכזו שתאפשר לכל אזרח להתרפא כדרכו, בלי מורא".