הבחירות מתקרבות ואנחנו מתכנסים בביתנו בדאגה עמוקה וגדולה. הדמוקרטיה בסכנה. הרי ביום הבחירות יהיו רבים שיחששו לצאת מביתם ולהצטופף. קולם לא יישמע ומפלגתם לא תזכה ברוב המיוחל.

המסכות אומנם יגנו עלינו, אבל עמך ישראל כידוע איננו מקפיד על הכללים ועדיין המוני בית ישראל טרם התחסנו והסכנה עדיין מאיימת על כולנו. על כן התכנסנו בביתנו, בינינו לבין עצמנו, וגיבשנו החלטה אמיצה. רק אל תיקחו אותה יותר מדי ברצינות.

הרי ידוע לכולנו שביום הבחירות הנזק הכלכלי הוא גדול. שבתון כללי, המשק משותק. ועוד פגיעה בדמוקרטיה שהרי לא כל הזכאים לזכות הבחירה אכן יצביעו. מי שיאוץ ירוץ לקלפי יהיו אותם גדודים מאורגנים שאנחנו מכירים אותם. הם מקפידים בעצת רבם ומורם על הטלת פתק בקלפי. הם יגיעו בקבוצות מאורגנות. גם בהסעות. לעומתם, המוני בית ישראל האחרים יחששו לצאת את ביתם בימים של קורונה שטרם חלפה מהעולם. על כן מונחת על שולחננו ההצעה הבאה: אלה יהיו הבחירות הראשונות בעולם מסוגן - בחירות מדגם.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס מדברת על ההתאמות לקורונה. (צילום: דוברות הכנסת)

הכנסת הנוכחית העומדת לשוב לביתה תקים גוף מיוחד, שבו יהיו חברים חמישה סוקרים מוסמכים. מומחים לסטטיסטיקה היודעים לבנות מדגם ולתחקר נשאלים. כך יתנהלו הבחירות. אף אזרח לא יצא את ביתו ויסתכן בנגיפי קורונה חדשים ומשוכללים שמקורם בלתי נודע. הסוקרים המוסמכים יבנו מדגם מייצג מבחינה סטטיסטית. הם יקישו על המקשים הנכונים ויפנו לכל משתתפי המדגם המייצגים את כל רבדיה של אוכלוסיית ישראל, ויבקשו מהם, בעוד הם יושבים לבטח בביתם, להקיש על מקש המייצג את המפלגה החביבה עליהם.

המשתתפים באותו מדגם־על יהיו מייצגים נאמנה של כל המפלגות ואפילו של רסיסים שטרם התאחו, וייתנו ביטוי מושלם לכל שביב של נטייה פוליטית. המדגמים יתאחדו לברית סטטיסטית אחת, מושלמת, והוועדה המדעית תפרסם את התוצאות, שיקבעו סופית מי מהמפלגות זכתה בכמה אחוזים מהקולות. כלומר, העם לא יצטרך לוותר על יום עבודה ולא ייאלץ לצאת את ביתו כדי להתחכך בבוחרים אחרים, מתנשפים ונדחקים שמסכנים את כל בית ישראל.

הקואליציה תיבנה עד מהרה מאותן מפלגות המדגם, שכאמור ייתן ביטוי מושלם לכל רסיס של השקפה ונטייה פוליטית בארצנו. גם כאלה שיטענו בבוז כלפי הסוקרים כי הם מבקשים להימנע מהצבעה, אף הם יבואו לידי ביטוי בתנאי כמובן שלא כל המשתתפים במדגם יוותרו על זכותם הדמוקרטית.

ועתה נאמר לכל העוקבים אחרינו, זה הרגע שבו יתבשר כל עם ישראל על ממשלתו החדשה שתורכב מנציגי המפלגות שעלו במדגם והמבטיחות רוב של לפחות 61. הבשורה הזו מציון, ממשלת המדגם, תתפשט בכל רחבי תבל ותנציח את הדמוקרטיה החדשה בעולם סטטיסטי מבורך. הבה נצא לדרך.