כחודש לבחירות לכנסת ה-24, סקרי המנדטים ממשיכים לנסות ולחזות כיצד תיראה הכנסת ביום שאחרי ה-23 במרץ. הבוקר (רביעי) מתפרסם סקר 103FM אשר לפיו, אם הבחירות היו מתקיימות היום, גם במידה ומפלגת ימינה הייתה חוברת לגוש התומך בראש הממשלה בנימין נתניהו, עדיין היה מגיע הגוש ל-59 מנדטים בלבד.

לא רק נתניהו: זה האיש שנפתלי בנט לא מוכן לשבת תחתיו כראש ממשלה

לפי הסקר, הליכוד היא עדיין המפלגה הגדולה בישראל, גם בכנסת ה-24, עם 28 מנדטים. מדובר בירידה של מנדט אחד לעומת ה-29 שהיו בסקר הקודם של 103FM. במקום השני, עם 18 מנדטים, יש עתיד ויאיר לפיד.

סקר מנדטים 103FM (צילום: באדיבות 103FM)
סקר מנדטים 103FM (צילום: באדיבות 103FM)

מיד לאחר מכן מגיח גדעון סער עם תקווה חדשה ו-13 מנדטים, גם כן ירידה של מנדט אחד מהסקר הקודם. ימינה של נפתלי בנט ואיילת שקד יורדת גם היא במנדט אחד ומתייצבת על 12 מנדטים.

המשותפת עם 9 מנדטים, בעוד המפלגות החרדיות מחזיקות יחדיו ב-15 מנדטים, כאשר ש"ס מחזיקה ב-8 ויהדות התורה ב-7 מנדטים, ישראל ביתנו אף היא עם 7 מנדטים. מפלגת העבודה ממשיכה לעמוד בבטחה מעל אחוז החסימה עם 6 מנדטים.

בתחתית הסקר מופיעות שלוש מפלגות שונות עם 4 מנדטים כל אחת– הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, מרצ בראשות ניצן הורוביץ וכחול לבן של בני גנץ. 

עבור כחול לבן מדובר בעלייה משמעותית, שכן בסקר הקודם לא עברה את אחוז החסימה. על פי הסקר הנוכחי, את המנדטים כעת אוסף גנץ מרשימות הליכוד, תקווה חדשה, ימינה והציונות הדתית שבסקר הקודם אחזה ב-5 מנדטים. רעמ והמפלגה הכלכלית החדשה לא עברו את אחוז החסימה בסקר.

על פי הסקר, 46% המשיבים טענו כי לדעתם המדינה תיגרר לסבב בחירות נוסף לאחר הבחירות הנוכחיות. בקרב מצביעי השמאל, ההערכה כי יתקיים סיבוב נוסף עולה ל-50%. מנגד, 61% מהמזדהים בסקר כמצביעי ליכוד, מאמינים כי תהיה הכרעה כבר בסבב הנוכחי.