פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום  מאז ומקדם, בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק 44: שלג על עירי, הר הבית לובש לבן

בשבוע שעבר אמרו בחדשות שישנה תחזית שבירושלים ירד שלג. ולא פתיתים בודדים, אלא כמה סנטימטרים יפים. חשבתי לעצמי "אין סיכוי שאפספס את המאורע הנדיר הזה, ועוד בהר הבית".

אז ארזתי את עצמי והגעתי לירושלים דקה לפני שסגרו את כל הדרכים המובילות אל העיר. לנתי בעיר. בחמש בבקר הקצתי, הבטתי דרך החלון, ''העיר כוסתה בלבן''. עליתי להר בהתרגשות של ילדה בת שש, לחזות במקום בו עמד המקדש ולהלך בו כשכולו לבוש לבן. ''לְכוּ נָא וְנִוָּכְחָה יֹאמַר יְהוָה אִם יִהְיוּ חֲטָאֵיכֶם כַּשָּׁנִים כַּשֶּׁלֶג יַלְבִּינוּ אִם יַאְדִּימוּ כַתּוֹלָע כַּצֶּמֶר יִהְיו'' (ישעיה א' י"ח), כשחזיתי בזאת לא יכולתי להתעלם מהפסוק שהוא כל כך סימבולי למראות הללו.

כמו ואלוהים מדבר דרך איתני הטבע עם עמו ישראל, מהר הבית, בשפה שעמו מסוגל להבין בעת הזאת. ואם רבים אינם יכולים בהווה יוכלו בעתיד כאשר יחליפו את קריאות הקרב לשיח על קדושת הר הבית שלקידומו מוקדשים חיי.