סביבת העבודה שלנו עברה שינוי רב בשנה האחרונה, כאשר המקום המרכזי שממנו אנחנו עובדים, לומדים ומתקשרים עם הסביבה הוא הבית ולא המשרד. הדבר מציב בפנינו אתגרים רבים וחדשים, בהם הפיכת הבית לסביבת עבודה ולימודים ראויה. ואחד האביזרים הטכנולוגיים החשובים בלמידה ועבודה מהבית הוא המדפסת. מחקר של HP מראה כי 61% מהתלמידים מסכימים כי השימוש במסמכים מודפסים מקל על הלמידה, ו-63% מההורים מסכימים שילדיהם נהנים ללמוד יותר כאשר הם משתמשים בחומרים מודפסים, ולכן חשוב לבחור את המוצר הנכון.  

בעבר, תהליך הרכישה של מדפסת היה קל יותר, שכן המבחר לא היה גדול וכלל התהליך לא הצריך מאתנו תכנון ומחשבה רבה. כיום, טכנולוגית המדפסות השתפרה משמעותית וישנם מגוון פתרונות שמתאימים לכל מטרה. 

ריכזנו עבורכם כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם כאשר מתלבטים איזו מדפסת לרכוש:

  • מיהם המשתמשים העיקריים במדפסת - האם היא מיועדת גם לילדים שלומדים וצריכים להדפיס, וגם למבוגרים העובדים מהבית.
  • מהו השימוש הנפוץ ביותר שיהיה במדפסת - הדפסה, סריקה, צילום צילום או פקס. צריך לקחת בחשבון האם המדפסת מיועדת גם לילדים שלומדים וצריכים להדפיס וגם למבוגרים העובדים מהבית.
  • כמה אנחנו מדפיסים 

עלויות הרכישה של המדפסות, גם אלו המשולבות בסורק ויכולות צילום לא גבוהות באופן יחסי ואפשר ליהנות ממוצר משולב בתקציב נגיש.

ילד לומד במחשב, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)
ילד לומד במחשב, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)

לאחר שזיהינו את צרכי ההדפסה שלנו, נוכל לחפש את מאפייני המפתח הדרושים לנו - החל ממדפסות בשחור-לבן או צבעוניות ועד מדפסת All-in-One ו- A3. 

מדפסת צבעונית מסוג All-in-One בעלת יכולות סריקה, העתקה ושליחת פקסים והיא האפשרות המושלמת למי שמחפש מדפסת שעושה הכל. All-in-One הן גם פשוטות לשימוש ומומלץ לחפש דגם עם יכולת להזין דפים בצורה אוטומטית ומהיאה למדפסת. למי שמשתמש הרבה בסורק, חשוב לוודא שהוא תומך במגוון פורמטים JPG, BMP, PNG, TIF ו- PDF. 

אם הצורך הוא להדפיס מסמכים משרדיים גדולים, פוסטרים או תמונות שאפשר לתלות על הקיר, מדפסת A3 היא הפתרון. הן אמנם קצת יקרות יותר ותופסות יותר מקום בשולחן העבודה, אבל הן מסוגלות להדפיס על גיליונות נייר גדולים יותר מאשר מדפסת A4 רגילה ומציעה פתרונות קריטיים למי שצריך. 

רוב המדפסות היום מגיעות עם טכנולוגיות מתקדמות אבל הן מאוד פשוטות להפעלה. בבחירת מדפסת, חשוב לוודא כי למוצר יכולות WiFi ושהוא תומך בהדפסה ישירה מהטלפון הנייד, מה שמאפשר גמישות בעיצוב חלל העבודה, ללא הצורך בקרבה פיזית למחשב ולכבלים. כמו כן, לחלק מהיצרנים יש גם אפליקציה שמקלה מאוד על עבודה מהטלפון הנייד.

סוגייה בוערת נוספת היא השאלה במה לבחור - מדפסת לייזר או מדפסת הזרקת דיו:

מדפסות לייזר מצטיינות בכל הקשור להדפסת הרבה טקסט שחור, ובעוד במדפסות לייזר צבעוניות יקרות יותר מאשר מדפסות דיו צבעוניות, הן מייצרות גרפיקה יותר עסקית ומקצועית למראה. בנוסף, הן בדרך כלל מהירות יותר מאשר הזרקת דיו בכל הנוגע לעבודה מסוג זה, ויודעות להתמודד עם עומס עבודה כבד יותר, במידה ויש צורך להדפיס עמודים רבים מדי חודש.

לעומתן, מדפסות הזרקת דיו הן הטובות ביותר לעבודה משולבת. הן יכולות לטפל במסמכים רבי טקסט כמו שיעורים של סטודנט או פרוטוקולים מפגישה, ובאותה מידה יכולות גם להדפיס תמונות - ולעשות עבודה טובה יותר בזה מאשר מדפסת לייזר. בנוסף, הן שקטות וגם תופסות פחות מקום בשולחן העבודה מאשר הלייזר. לרוב המוצרים של יצרנים מובילים דוגמת HP יכולות הדפסה צבעוניות יעילות וחסכוניות.

לסיכום: הבנת צרכי ההדפסה והמשימות העיקריות הם המפתח לבחירת המדפסת המתאימה ביותר. להדפסה ביתית בכמות ממוצעת, ההמלצה היא מדפסות הזרקת הדיו, שמדפיסות בשחור לבן וגם בצבע במחיר המתאים ביותר.  

הכותב הוא מנהל קטגוריית דפוס, HP ישראל