פחות מחודש לבחירות לכנסת ה-24: יו"ר "תקווה חדשה" גדעון סער אמר הערב (רביעי) כי הוא לא יישב בממשלה תחת יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד. "לשבת תחת לפיד? זה כמו לשאול אם אשב תחת פיטר פן", אמר סער בראיון ל"חדשות 13".

בפתח דבריו טען סער, כי "לא ניתן להקים ממשלה בראשות מועמד שנמצא שמאלה מהמרכז. הציבור נמצא ימינה מהמרכז. בכנסת הבא יהיו 80 מנדטים ימינה מהמרכז. יאיר לפיד הוא שותף, אני ארכיב את הממשלה הבאה".

עם 13 מנדטים?
"את מנחשת את תוצאות הבחירות".

תנסוק ל-20 מנדטים?
"את שוכחת את השבועות הקודמים. יש מחנה ענק שרוצה שינוי רובו, 20 מנדטים בערך, עוד לא הכריעו ומחפשים מי יוכל להביא את השינוי".

"ניתצנו את השלשלאות של ציבור ענק שנמצא בימין שהגיע למסקנה שנתניהו לא יכול להמשיך, שהוא מעדיף את האינטרסים שלו על טובת המדינה, אבל הוא לא נמצא שמאלה. גם לא אשב בממשלה תחת פיטר פן, תחברי את המספרים, אין שום אפשרות מעשית כזאת".

האם תתאחד עם נפתלי בנט?
"לא משיב על שום שאלה תיארוטית 27 יום לפני הבחירות".

רוטציה עם יאיר לפיד?
"לא עוסק בשאלות על תוצאות הבחירות עד יום אחרי הבחירות".

מה המשמעות של הצהרת הנאמנות של נתניהו למפלגות החרדיות?
"הוא מבין שאין לו ממשלה, הוא רוצה כבר להוביל לבחירות חמישיות. אני יכול לפרוץ את המבוך הזה שהסתובב סביב עצמו, רק אני יכול".

האם תקדם סיפוח?
"ממשלה בראשותי תישאר מחויבת להצהרה של נתניהו לנשיא טראמפ להשהות למספר שנים את החלת הריבונות בהקשר הסכמי השלום עם המדינות הערביות. אני עדיין רואה את החלת החוק הישראלי על ההתיישבות בשומרון ובבקעה כיעד של מדינת ישראל ובעיתוי המתאים נעשה את זה, אבל אני כרה"מ אהיה מחויב להתחיבות של נתניהו לממשל טראמפ".

על ראש הממשלה בנימין נתניהו שכינה אותו "תחלואה" אמר: "נתניהו איבד את זה לגמרי, הגיע למצב שאיבד כל רסן לא רק בהתבטאויות, אלא גם במעשים. שלח לאש"ף סגן שר במשרדו כדי לערב את אש"ף במערכת הבחירות כאן במדינת ישראל. אתה הגנת על האפשרות שלו לכהן תוך כדי משפטו ואפשרת לו לשים את האינטרסים שלו קודם".

הוא ציין כי "מבחינה משפטית וחוקית בג"ץ פסק פה אחד את מה שאני אמרתי, שהוא יכול להמשיך, אבל חזרתי ואמרתי, בשנה האחרונה נתניהו הוכיח לכולנו שהוא איבד כל רסן וכל קו אדום. בדם קר שלח את המדינה לבחירות רביעיות כדי למנוע הסכם שחתם עליו ולמנוע תקציב בלב המשבר הכי קשה שידעה המדינה. נתניהו לא כשיר להיות ראש ממשלה לא בגלל המשפט, אלא בגלל שהוא הוכיח בשנה האחרונה שהוא שם את האינטרסים שלו לפני המדינה".