קרב המוחות בין המשטרה לצעירים המשתוקקים לחגוג את פורים נמצא בעיצומו. אותם צעירים ובני נוער, שאינם מתכוונים לוותר על החגיגות על אף העוצר הלילי שיוטל מהערב ב־20:30, מכינים למשטרה שלל הפתעות ותרגילים.

מנגד נערכים במשטרה בכוחות מתוגברים, ומבהירים כי השוטרים יגיעו לאכוף את התקנות במסיבות פרטיות, באולמות מוסווים ובאירועים מחתרתיים, וייענו לתלונות שיגיעו מאזרחים או באמצעות מידע מודיעיני וניטור של קבוצות רשת חברתיות. במשטרה מציינים כי מהמידע הקיים ברשתות החברתיות בימים האחרונים עולה כי ישנן התארגנויות חשאיות רבות לקיום אירועים פרטיים בפורים.

אגף המבצעים של המשטרה מתכוון להתייצב בחג בכוחות מתוגברים, שינותבו בין שוטרי תנועה שיבצעו חסימות בצירים ובתוך הערים, וכן צוותי משימה שיבצעו את הביקורת ויפעלו על פי מידע מוקדם או דיווחים של תושבים. 24 מחסומים יוצבו בצירים בינעירוניים, וגם בתוך הערים יהיו מחסומים רבים ומאות ניידות יסיירו ברחובות.

“הציבור חייב לשתף פעולה ולדווח על כל חשד לקיום מסיבה”, אומרים במשטרה. “נקפיד על מגבלת המרחק של עד 1,000 מטר מהבית ועל איסור יציאה מהבתים אחרי שמונה בערב, וכמובן שנגיע הרבה קודם לצמתים המרכזיים ולאזורים שיש לנו לגביהם מידע מוקדם”.

במשטרה מודעים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את האירועים, אולם מבטיחים כי יופעלו שוטרים סמויים, מחסומים וביקורות פתע. למארגני מסיבות ייפתחו תיקים פליליים ויוטלו עליהם קנסות בגובה עשרת אלפים שקל.

הצעירים נחושים לחגוג. “עם כל הכבוד לממשלה ולמשטרה, לא נוותר על פורים”, הם אומרים. “פתחו את המשק לפני שבוע ועכשיו סוגרים את המדינה משמונה בערב כדי למנוע מסיבות. בקריאת המגילה יש יותר אנשים וזה לא מסכן אף אחד".

"במרכולים ובחנויות צעצועים יש הרבה יותר אנשים, אבל אף אחד לא מבצע אכיפה כי זה מעמיד את המשטרה במבוכה. נגיע למקומות האירועים הרבה לפני תחילת הסגר ונצא ממנו בבוקר, אז שהמשטרה תחפש אותנו. באמצע כמובן נשתה כמו שצריך. חוץ מזה, תמיד נוכל לטעון שזו לא מסיבה אלא הפגנה".

“איך ניתן למנוע את המסיבות כשרק אתמול הודיעו כי הצימרים והווילות לנופש מתנהלים כרגיל? מה הבעיה לשכור וילה או צימר ולקיים בהם את המסיבה? זה בזבוז אנרגיה והעמדת השוטרים במצבים מביכים”.

לקראת החג ביצעו שוטרים מעקבים אחר מארגני מסיבות. בהודעה שפרסמה המשטרה נכתב: “בעקבות החלטת הדרג המדיני, הנוגעת להתקהלות אסורה בימי הקורנה והחג, פועלת יחידת אתגר בלהב 433 יחד עם יחידות נוספות, תוך הפעלת מגוון יכולות, לאיתור מארגני מסיבות ‘מחתרתיות’, שבכוונתם לקיימן בניגוד להנחיות משרד הבריאות".

"החל מאמש בוצעה פעילות סמויה וגלויה רחבת היקף, שבמסגרתה אף נחקרו באזהרה מספר חשודים בחשד שהתכוונו לארגן ולקדם את קיומן של מסיבות, בניגוד להנחיות משרד הבריאות. הנחקרים שוחררו בתנאים מגבילים. ככל שיידרש, תמשיך היחידה לפעול לאיתור מארגני מסיבות ויחצ”נים שבכוונתם לארגן או לקחת חלק בארגון מסיבה, בניגוד להנחיות".

"נדגיש כי קיום מסיבות בימים אלה, שבהם בכל יום מתגלים אלפי מאומתי קורונה חדשים, עלול להחמיר את המצב ואף להוות מוקד הפצה המוני של הנגיף, להביא לעלייה בתחלואה ולהדבקתם של רבים שכלל לא לקחו חלק באירוע”.

במשטרה מזהירים גם מפני נהיגה תחת השפעת אלכוהול ואומרים: “אנחנו ערים לצריכה המוגברת של האלכוהול במסיבות, ונטפל גם בכך בנחישות”.