איתמר בן גביר, המועמד מטעם מפלגת הציונות הדתית, שוחח הבוקר (חמישי) עם רון קופמן ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM. בן גביר התייחס לאפשרות שיהיה הח"כ ה-61 לממשלה בראשות נתניהו ואמר: "אני מקווה שלא תהיה לו ברירה והוא יהיה חייב להקים ממשלת ימין". על נפתלי בנט אמר: "הוא לא אויב שלי, הוא אח שלי ואני רוצה לשבת איתו בממשלה".

אני באמת מעריך ומחבב אותך אבל אתה הולך להיות מפגע פוליטי וחברתי, אני חושש מה יהיה כשתהיה שר משפטים.
"ואם אני אהיה האצבע ה-61? אני אדרוש שיגנו על חיילי צה"ל, שיפסיקו את הפרוטקשן בדרום".

איתמר בן גביר על פסילתה של אבתיסאם מראענה מהתמודדות לבחירות (צילום: עוצמה יהודית)

מה תדרוש? אתה הולך להיות יו"ר ועדת חוק ומשפט ותגיד לרה"מ שאתה רוצה 600 שוטרי מג"ב בקבע שישליטו סדר? שנתיים מהיום שתכהן אני אוכל לנוע בנגב בבטחה?
"אני יודע דבר אחד, אני ידוע מה אני רוצה 600 שוטרי מג"ב זה רעיון מצוין אבל לא מספיק. יש יחידה לפשיעה לאומנית, כשנערי הגבעות ריססו גרפיטי הקימו ימ"מ שלם עם מיליונים, תקציבים, אני רוצה יחידה כזאת בנגב, אני רוצה בתי משפט מיוחדים".

למה לא להעביר את נערי הגבעות לנגב?
"יש כאלה דווקא. אבל אני הסתובבתי השבוע בדימונה, נתיבות, אופקים, באר שבע אתה שומע את האנשים שלוקחים מהם פרוטקשן, מאיימים עליהם. אני לא אומר כל הבדואים חלילה וחס, יש נאמנים וכאלה שאוהבים את המדינה. אני אומר מי שמהלך אימים צריך לכסח אותו, מי שפוגע בנשים ואונס ילדה בת 10 ולוקח פרוטקשן ואומר לבעל החברה אם לא תשלם לי אין יותר מפעל, אנחנו נורמליים?"

בוא נעבור לתחום יותר פוליטי, מאשר אידיאולוגי, אני רוצה לעשות סדר – עם מי לא תשב?
"אני מהמוחרמים".

לא תשב עם מנסור עבאס.
"כן. מנסור עבאס עד כמה שאני יודע, ולכן ביקשתי לפסול אותו, הוא קורא לאלה שרוצחים יהודים אסירי חופש הוא בעד זכות השיבה".

העבודה?
"עם אבתיסאם מראענה? זאת שאומרת שהדקות הכי יפות שלה זה הדקות של הצפירה וזאת שמדברת על השמדת זיכרון יעקב?"

מרצ?
"מרצ יקבלו את הקווים שלי? זה רעיון מצוין".

יש כמה ערבים בסיעה.
"אני מתפלא, לי יש בעיה עם ערבים? לי יש בעיה עם מי שלא נאמן, שזורק עלינו בקבוקי תבערה, שאומר פלסטין וזורק אבנים. איתם יש לי בעיה".

אבל למשל תשב עם ימינה שבאמת מתעבים אותך? אני חושב שגם בצלאל, אבל כפו עליו את החיבור איתך. ימינה התעללו בך תקופה לא קצרה, גם ראש הממשלה. טיבי ובנט – ממי תזהר יותר?
"בנט הוא לא אויב שלי, הוא אח שלי ואני חולק עליו בהרבה דברים, אני מפחד שהוא ילך עם יאיר לפיד ומקווה שילך איתנו. אבל בנט הוא לא אויב של מדינת ישראל, הייתי רוצה לשבת איתו ולהיות איתו. אני לא משלה את עצמי, אף אחד לא אוהב אותי, גם נתניהו שהחליט שהוא עושה כל מיני פעולות כדי שנהיה ה-61 שלו, אני לא אומר לעצמי הוא כל כך התאהב בדמות איתמר בן גביר, גילה את איתמר בן גביר, אני בטוח שלא".

אתה משוכנע שהוא יבגוד בך?
"אם נתניהו יוכל הוא יצרף את ברק, גנץ, לפיד אבל אני מקווה שבאמת לא תהיה לו ברירה וזו תהיה ממשלת ימין-ימין".

נפתלי בנט (צילום: אורן בן חקון)
נפתלי בנט (צילום: אורן בן חקון)

אתה הרי לא פראייר, אתה עורך דין, אתה יודע שפה יש אדם שאסור לך לישון לשנייה.
"לא ישן, קם ב-04:00 בבוקר".

אתה יודע שגם אם הוא יצטרך אותך ל-61, תבוא הפצצה.
"אמרתי לאשתי שבעזרת השם אני אכנס לכנסת אני רוצה את התמונה שאני הולך לבד במסדרון, אחרי שרפי פרץ זרק אותי ותקע לי סכין, היא אמרה למה? אז עניתי - אני רוצה לזכור שבפוליטיקה אין חברים. אני אוהב אנשים, אני מתחבר לאנשים, אני הולך לפוליטיקה בשביל הציבור אבל אני יודע שאסור להיות תמימים ושאם יוכלו להרכיב ממשלת שמאל־מרכז, רבע ימין, יעדיפו את זה. אני מקווה שלא תהיה ברירה. במועד ג' נתניהו אמר לי להיות שגריר, הייתי יכול לרוץ מבירה לבירה אבל אמרתי לו אני רוצה תנאים אידיאולוגיים, הפסקת הירי בדרום, חאן אל אחמר, רפורמה במערכת המשפט, אלה הדברים שביקשתי".

נניח אתה חוזר מחו"ל ומציעים לך בידוד במלונית או אזיק?
"אני משתדל לא לנסוע לחו"ל, יש יותר טוב מישראל?"

הטילו עליך בידוד. תעדיף בידוד במלונית או אזיק.
"אזיק בבית עם הקובה של אשתי, אשתי מכינה אחלה קובה סליחה על המלונית אני בטוח שהכול בסדר. אני מגיש עתירה לבג"ץ שזה לא חוקי כי לטעמי זה לא חוקי".