ח"כ אלעזר שטרן ממפלגת יש עתיד שוחח היום (חמישי) עם רוני דניאל וצביקה שרף ב-103FM, התייחס לנתוני הסקרים האחרונים והסביר מדוע הוא מאמין כי בסופו של דבר, סער ובנט לא ישבו בממשלה בראשות נתניהו. "מטרת העל היא לא שלפיד לא יהיה ראש הממשלה אלא להחליף את הממשלה כדי להביא ממשלה שיודעת לעבוד, ממשלה שפויה", אמר. עוד ציין כי "כשתימשך המגמה ונעבור את ה-20 מנדטים, ברור לכל אחד שמי שיהיה ראש הממשלה זה לפיד". 

המצב נהיה יותר גרוע.
"נכון, עד שאנחנו נחליט איך נראה המצב ואתם תעזרו לנו להחליט".

תעזור לנו להבין, איך אתה רוצה לראות את המצב?
"כשיאיר לפיד ראש ממשלה יהיה פה הרבה יותר טוב".

הוא לא יכול.
"נו באמת".

אבל אם מסתמכים על סקרים אין היתכנות כזאת. אבל אומרים שבליכוד ניתנה הוראה להגיד שהם מצביעים לגנץ כדי ליצור מחשבה שהוא עובר את אחוז החסימה. סער וגדעון אומרים שהם לא ישבו תחת לפיד, אז איך זה יקרה?
"אומרים כל מיני דברים, אפשר להגיד. סער אומר אני לא אשב עם לפיד אבל אומר נחליף את נתניהו, אז זה יכול להתנגש. אין מה לעשות יש דברים שיתנגשו ויש ערכי יסוד או הערכים הכי בסייסים שעליהם לא מוותרים, פשרות כולם יעשו. כדי להחליף את נתניהו כשאנחנו נמשיך עם מגמת ההתחזקות וגם ככה אנחנו בפור על סער וגם על בנט, אבל כשתימשך המגמה ונעבור את ה-20, ואני מאחל להם גם שיעלו אבל ישמר המרחק, ברור לכל אחד שמי שיהיה ראש הממשלה זה לפיד. מטרת העל היא לא שלפיד לא יהיה ראש הממשלה אלא להחליף את הממשלה כדי להביא ממשלה שיודעת לעבוד, ממשלה שפויה".

סער אומר 'עם ביבי אני לא אשב', בנט לא אומר.
"נכון, בנט יכול לשבת עם ביבי, את האמת אני פוחד מזה".

איך תרכיבו ממשלה?
"גם היום, כמעט בכל הסקרים, גם אם בנט בתוכו וגם אםסמוטריץ' עובר זה לא בטוח, לנתניהו אין ממשלה".

יאיר לפיד יהיה מוכן לזוז הצידה כדי להחליף את שלטון נתניהו?
"לפיד הוכיח שהמדינה לפני הכל זה לא סיסמה ולכן הוא זז אז הצידה ונתן לבני וויתר על הרוטציה, אני אומר עכשיו שטובת המדינה לפני הכל ושבהנחה שאנחנו באמת 20 מנדטים ואנחנו בפור על האחרים, טובת המדינה שלא תיווצר תרבות של כוחנות וכל אחד מנצל זמניות פוליטית יחסית עם 11-13 מנדטים להיות ראש הממשלה, מספיק עם התרבות הזאת. צריכה להיות פה תרבות של היגיון ויציבות".

אם היעד העליון זה להזיז את נתניהו מבלפור, ויאיר יידרש להחלטה?
"לא נגיע לזה כי גם גדעון סער ובנט כשהם אומרים את זה עכשיו כדי שאולי יהיו יותר גדולים אבל כשהם יבינו שאלה ההפרשים הם לא ירצו לעשות צחוק ממה שעם ישראל הצביע. אי אפשר להגיד לעם טובת העם שמי שיש לו חצי קולות ממישהו אחר יהיה לו יותר כוח בפוליטיקה".

השאלה איזה תמונה אנחנו רוצים לצייר פה. באה ממשלת הרוטציה הטיפשית שכל אחד משרת במשרד שלו שנה וחצי ומתחלפים, הגיע הזמן שייכנס שר למשרדו ויעבוד ארבע שנים.
"אני מסכים במאה אחוז, אתמול בלילה אנחנו צריכים לשמוע מה יהיה פתוח בפורים ומה לא, כאילו לוח השנה הוא הפתעה. צריך אנשים שמה שאכפת להם זה טובת המדינה וככה הם מנהלים את זה".

גנץ בקושי עובר את אחוז החסימה.
"עצוב לי, לא עצוב לי הכישלון או לא. היו אלופים או רמטכ"לים שנכשלו. תמיד שואלים אותי אם אני מתגעגע לצבא ואני אומר את האמת אני לא מתגעגע, לערכים ולתרבות הארגונית של הצבא אני מתגעגע ואני אומר בכאב גדול שחלק גדול מהחברים שלי, יש כאלה שזה לא מתאים לנו, גם אני לא יודע אם אני פוליטיקאי טוב. יש פוליטיקאים הרבה יותר טובים ממני. יש כאלה שלדעתי את הערכים והעקרונות הזיזו הצידה, אולי בשביל טובת המדינה, אבל אני כבר לא בטוח. כן הם פגעו במותג הזה, גם איזנקוט אמר לי היום שרמטכ"ל פחות נחשב מקודם, וזה כואב לי".

טירונים פוליטיים כי לא עסקו בזה.
"כשמגיעים לפוליטיקה של היום שהיא לא הפוליטיקה של פעם, מילה זה לא מילה, הסכם יודעים שלא תקיים, השאלה אם רמטכ"לים מתאימים לזה או לא היא שאלה קטנה השאלה היא לאיזו תרבות אנחנו מגדלים את הילדים והנכדים שלו. רה"מ משקר את גנץ או עובד עליו, או שגנץ משלם משכורות של 200-100 אלף שקל לעובדים שלו הם חושבים שזה נשאר שם, אבל הילדים שלנו רואים את זה לומדים ומסיקים מסקנות ועם כספי ציבור אפשר להקים משרדים של ראש ממשלה וראש ממשלה חליפי ולא משנה מה. התרבויות שאנחנו הפוליטיקאים מייצגים החוצה הולכים לתוך החברה וזה כואב לי".