טבע מתחפש בעינות צוקים

אנחנו אוהבים להתחפש, אבל את כל נושא התחפושות לא אנחנו המצאנו. הסוואה והטעיה היו קיימות מאז ומתמיד בטבע. יש בעלי חיים שנחשבים לאלופי ההסוואה. רוצים לדעת מדוע? לכבוד פורים ייערך סיור מיוחד בשמורה החבויה שבעינות צוקים, ובמהלכו תוכלו להתחקות אחר אופן ההסוואה של בעלי החיים, לראות תופעות טבע ייחודיות לאזור ים המלח ולפגוש את בעלי החיים שגרים בשמורה.

היכן: שמורת טבע עינות צוקים.
מתי: ימים שישי עד ראשון, 26.2־28.2, בשעות: 10:00, 12:00, 14:00.
הסיור בהגבלת נרשמים בהתאם להנחיות התו הסגול. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר.

חורבת מזין, עינות צוקים (צילום: גילה ציונית, רשות הטבע והגנים)
חורבת מזין, עינות צוקים (צילום: גילה ציונית, רשות הטבע והגנים)

איך זה להיות מנהיג?

בפורים השנה ורגע לפני הבחירות, כל אחד יכול להרגיש מנהיג בצריף בן־גוריון בשדה בוקר. מלבד הפעילות הקבועה במקום, יחכו בכניסה לצריף מגוון תחפושות של מנהיגים שונים בארץ ובעולם. כל מי שירצה יוכל להתחפש למנהיג מהתקופה הנוכחית ומהעבר, למשל לאברהם לינקולן, למהאטמה גנדי ואפילו לאברהם אבינו. בנוסף, כל מי שיתחפש יקבל כרטיסיית מידע על הדמות שאליה התחפש, ובעזרתה יוכל למצוא את הדמות ברחבי האתר.

במקביל, המבקרים יוכלו לבקר ב"הזקן והעם" - תערוכה צבעונית המתארת באופן אינטראקטיבי את האינטראקציה שהייתה לבן־גוריון עם העם.
ואם אתם כבר בעניין מורשת, תוכלו להמשיך מהצריף למכון למורשת בן־גוריון, הנמצא במרחק חמש דקות נסיעה משם ולצפות ב"משפט העם" - מיצג אינטראקטיבי חדש שבו המבקרים הם חבר המושבעים שיכריע בהצבעה דיגיטלית על הכרעות גורליות בתולדות המדינה.

היכן: צריף בן־גוריון בשעות 8:30־14:00, ובמכון למורשת בן־גוריון בשעות 10:00־16:00.
מתי: יום שישי, 26 בפברואר - יש להגיע עד שעה לפני שעת הסגירה.
דמי כניסה: 15־20 שקלים.
פרטים נוספים באתר צריף בן־גוריון: ben-gurion.co.il

פורים בצריף בן גוריון (צילום: חנן אפשטיין)
פורים בצריף בן גוריון (צילום: חנן אפשטיין)

ליצנים משוקולד ומסיכות

מטיילים בגליל המערבי עם הילדים? בכפר מסריק מזמינים אתכם לשבת שכולה חוויה מתוקה באווירה פורימית. במהלך היום תוכלו, ילדים ומבוגרים, ליהנות משתי סדנאות יצירתיות: סדנה להכנת שוקולדים בצורת ליצנים ומסיכות בהדרכת השוקולייטרית שלומית זמיר מבוטיק השוקולד "אודט", וסדנת יצירה להכנת מסיכות מקוריות מחומרים ממוחזרים.
היכן: סוד הפלא הקיבוצי, קיבוץ כפר מסריק.
מתי: שבת, 27.2, בשעות 10:00־11:30.
מחיר: 90 שקלים למשתתף, 30 שקלים למלווה.
טלפון לבירורים והזמנות: 072-3971564.

סדנת שוקולד עם אודט  (צילום: אנטולי מיכאלו)
סדנת שוקולד עם אודט (צילום: אנטולי מיכאלו)

המסע אל ממלכת פעמון

במהלך חג פורים יערוך תיאטרון הקרון מגוון פעילויות, מפגשים עם אומנים ויוצרים, סדנאות יצירה ביו־טיוב ובזום, הצגות תיאטרון אונליין לילדים וסיורים תיאטרליים בשכונת ימין משה ובגן הפעמון בירושלים.

בין שלל הפעילויות, ייצא ביום ראשון סיור משחק תיאטרלי בשילוב אמצעים חזותיים, הקלטות קול ומשחק שטח בליווי מדריכים, בגן הפעמון. במהלך הסיור תוכלו לצאת להרפתקה ולנסות לשחרר את אזרחי ממלכת פעמון, שנשלטים על ידי הירונימוס, רודן אכזר.
מתאים לגילאי 10־6. אורך הפעילות כ־90 דקות.

נקודת המפגש: בכניסה לאולם תיאטרון הקרון בגן הפעמון, מספר המשתתפים מוגבל בהתאם להנחיות, ילד יוכל להיכנס בליווי מבוגר מלווה בלבד. יש להגיע 15 דקות לפני מועד הסיור.

מתי: ראשון, 28.2, ב־10:00 וב־12:00.
מחיר: 30 שקלים למשתתף.
לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים אונליין: תיאטרון הקרון (אלה) 050-3352525, traintheater.co.il

המסע אל ממלכת פעמון (צילום: דור קדמי)
המסע אל ממלכת פעמון (צילום: דור קדמי)

צמחים מתחפשים

לרגל פורים, הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם ירושלים מזמין את המטיילים לביקור קסום בין שבילי הגן, המשתרע על פני 120 דונם. השנה, ברוח החג, יקוימו בגן פעילויות מיוחדות בנושא צמחים מתחפשים.

בעוד אנחנו מתחפשים בדרך כלל רק פעם בשנה, יש סביבנו צמחים שמתחפשים מסיבות שונות: צורכי הישרדות, משיכת חרקים ועוד. המבקרים בגן יוכלו לקחת חלק בסיור מודרך ולראות מקרוב צמחים כמו הדבורנית שמתחפשת לנקבת דבורה כדי למשוך דבורים זכרים, וציפור גן עדן, פרח יפהפה שנראה כמו ציפור.

סיור נוסף שייצא במהלך החג הוא סיור בחממה הטרופית. בחממה גדלים כ־300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים.

נוסף לכך תתקיים סדנת הכנת תחפושות בהשראת צמחים, תחרות תחפושות נושאת פרסים וסיור ברכבת הגן - שיוצא בכל שעה עגולה ולוקח את המבקרים לסיבוב בין הפרחים, העצים ועוד כ־6,000 מינים וזנים של צמחים שונים.

מתי: 26.2־28.2, בשעות 9:00־14:00.
סיור צמחים מתחפשים ייצא שלוש פעמים ביום בשעות: 13:00, 12:00, 10:00.
מחיר: הפעילות כלולה במחיר הכניסה: 35 שקלים לילד/מבוגר.
פרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי: 02-6794012, botanic.co.il

פורים בנאות קדומים  (צילום:  אלדד מאסטרו)
פורים בנאות קדומים (צילום: אלדד מאסטרו)