החברות מובילאיי, Transdev ATS ו-Lohr group הכריזו היום (חמישי) על שיתוף פעולה בפיתוח ופריסה של מערך שאטלים אוטונומיים (ללא נהג) בצרפת. נסיעות מבחן בשטח יחלו כבר בשנה הבאה ושירותי תחבורה ציבורית מלאים צפויים להתחיל לפעול ב-2023.

במסגרת שיתוף הפעולה יטמיעו החברות את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של מובילאיי ברכבי ההיסעים החשמליים i-Cristal, אשר מיוצרים על ידי Lohr Group. החברות מתכננות להשיק את שירותי הניידות האוטונומיים שיתבססו על ציי שאטלים ללא-נהג , תחילה באירופה ובהמשך במגוון מקומות ברחבי העולם.

באמצעות i-Cristal shuttle, מוצר שהוא תוצר של שיתוף הפעולה בין שלושת החברות, הן חותרות להפוך את פתרונות התחבורה הציבורית ליעילים ונוחים יותר באמצעות הטמעת טכנולוגית הנהיגה האוטונומית של מובילאיי במערך שירותי הניידות הקיימים של Transdev. עם השתלבות הניידות האוטונומית במערך התחבורה הציבורית הקיים, ניתן יהיה לספק שירותים בכל זמן ובכל מקום שבו הם נדרשים, ובו בזמן לייעל את צי הרכבים, להפחית את עלויות הנסיעה ולשפר את חוויית הלקוח. 

במהלך השנה הקרובה יפעלו יחד מובילאיי , Transdev ATS ו Lohr Groupעל מנת להטמיע את הטכנולוגיה, לבחון ולפרוס את השאטלים האוטונומיים תוך שימוש בטכנולוגיית הנסיעה ללא-נהג של מובילאיי, טכנולוגיות מערכות התחבורה האוטונומיות של Transdev ATS (הכוללת בקרת רכבים אוטונומיים) והמומחיות התעשייתית של Lohr Group . בשלב הראשוני יערכו מובילאיי, Transdev ATS ו Lohr Group נסיעות מבחן בשטח בישראל ובצרפת על מנת להתכונן לשלב הייצור לא יאוחר מ-2022. החברות צופות כי כבר ב-2023 ניתן יהיה להשיק באופן מסחרי את שירותי הניידות האוטונומית, אשר יתבססו על צי שאטלים מדגם i-Cristal שינועו באופן אוטונומי לחלוטין. 

במסגרת שיתוף הפעולה מובילאיי ו Transdev ATS יטמיעו את הטכנולוגיות שלהן בשאטלים החשמליים i-Cristal שמיוצרים על ידי Lohr Group ויכילו שישה עשר (16) מקומות ישיבה כל אחד וכבש לצורכי נגישות. השאטלים מסוגלים לנוע במהירות של עד חמישים קמ"ש, והם תוכננו במיוחד על מנת להתאים למערכי התחבורה הציבורית הקיימים. לשם כך נעשה שימוש במומחיותה של Transdev ATS בכל הנוגע לתשתיות הנלוות למערך התחבורה, לבקרה ולפריסה של רכבים אוטונומיים ולמתן שירותי תפעול למפעילים מקומיים ולעיריות. כך תהפוך טכנולוגיית הנסיעה ללא-נהג לחלק מהמציאות היומיומית.