ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, הוא אחד ממובילי "מרד החינוך" של ראשי פורום 15 הערים, במסגרתו נפתחו הלימודים לכיתות ז'-י' בערים אלה בניגוד להנחיות. הערב (חמישי) הצראיין קוניק ל"איפה הכסף" ב-103FM, אותה הגישו לרגל פורים דווקא אנשי תוכנית הספורט - אריה מליניאק, משה פרימו ויונתן הללי.

"אין לי מושג מי יושב שם בממשלה ומקבל את ההחלטות האלה, אבל הממשלה החליטה שעדיף שילדים בכיתות ז' ומעלה יסתובבו עד ארבע לפנות בוקר בחבורות של 30 ילדים, בלי מסיכות, הם הולכים לישון מאוחר, קמים מאוחר, מאבדים כל סממן שעוד נשאר של שפיות. הממשלה החליטה שזה עדיף מאשר שהם יבואו לבתי הספר כמו שאר הילדים בכל השכבות, וילמדו בקפסולות של 10 ילדים, אפילו פעמיים בשבוע, עם מסיכות, בתוך מסגרת. אז אנחנו יצאנו – ולא רק אני, אלא כל הערים הגדולות של פורום ה-15 – נגד זה. כבר שינו לי את השם ל'קוניקייבסקי, אז אמרתי שקודם כל זה כבוד גדול. אני רק צריך נכד שילחש לאוזני", אמר קוניק.

"לא התכוונו לעבור על החוק, אנחנו לא רוצים לעבור על החוק, שנה שלמה אנחנו מקיימים את החלטות הממשלה למרות שרובן הזויות ולא מתקבלות בשיתוף איתנו שזו בכלל שערורייה. גם כשאתה עובר כביש לא במעבר חצייה ב-4 לפנות בוקר, וגם כשאתה בנהיגה וה-waze שואל אותך אם אתה לא הנהג ואתה נוגע בטלפון וגם משקר, אז אתה עובר על החוק. מה בסך הכל אמרנו? אני ראיתי אתמול את החוזר של הממשלה, הם מוציאים דפים על גבי דפים, עשרות דפים. ידעתם שאתמול, במסגרת החוק של הממשלה, אסור היה לחלק לילדים את משלוחי המנות עד סוף היום? ומותר לפתוח את משלוחי המנות רק כשמגיעים הביתה? זה החוק", הוסיף.

"גם עכשיו הילדים מסתובבים. הם מסתובבים בקניון, בגינות, במגרשי הספורט. בריאותית, הרבה יותר בטוח להם בבתי הספר בקפסולות. זה נכון, אנחנו לא אמורים להיות אנרכיסטים, ובטח לא לקרוא לעבור על החוק. הייתה לנו זעקה אמיתית של ראשי הרשויות. רק החיסונים יצילו אותנו, לכו להתחסן, כל השאר זה כלום. מיצינו".