לשנות את סוגי משלוחי המנות העשירים בקלוריות למנות עשירים ברכיבי מזון בריאותיים ודלות בקלוריות", ממליצה ד"ר רלי אבל, דיאטנית בכירה בשירותי בריאות כללית.

לדברי ד"ר אבן, אוזן המן רגילה מכילה 300-150 קלוריות (120-100 גרם) וחטיף וופל שוקולד במשקל 25 גרם מכיל כ-250 קלוריות.
חפיסת שוקולד חלב במשקל 100 גרם מכילה כ-500 קלוריות, חטיף בוטנים – כ-250 קלוריות לשקית קטנה של 50 גרם ומספר דומה של קלוריות בחטיף צ'יפס.

סוכריה במשקל עשרה גרם, מכילה כ-50 קלוריות, סוכריות טופי במשקל דומה – כ-27 קלוריות ובבקבוק קטן של מיץ ענבים (תירוש וכדומה) – כ-50 קלוריות לכוס.

"סך הכל הקלוריות במשלוח מנות המכיל את הפריטים האלו מסתכם בכ-1,500-1,200", היא ציינה עוד – "משלוח זה מכיל הרבה שומנים רוויים וצמחים מוקשים, שמעלים את רמות הכולסטרול ומזרזים את חמצונם ובכך מזרזים את תהליך טרשת עורקים. המשלוח גם מכיל הרבה סוכרים פשוטים, שמעלים את רמות הסוכר והטריגליצרידים".

לדבריה, יש לעומת זאת יתרונות תזונתיים ובריאותיים בפרג ולכן, מומלץ לשלבו בתפריט. "זרעי הפרג שאנו אוכלים מופקים מפרג תרבותי. כבר מהאלף הרביעי לפני הספירה שימש הפרג כמזון ועל כן הפיקו ממנו שמן למאור ולמאכל", היא הסבירה – "הפרג התרבותי בו אנו משתמשים מכיל כמויות אדירות של סידן".

לדבריה, בכ-100 גרם פרג יש כ-1,500 מ"ג סידן. "לשם השוואה, ב-100 גרם גבינה רגילה יש 133-100 מ"ג סידן", היא ציינה עוד – "הסידן בשילוב עם כמויות הזרחן הגבוהות שבו שומרים על העצם והשלד שלנו, מונעים היווצרות אסטאופורוזיס".

עוד אמרה ד"ר אבל, כי הפרג מכיל גם כמויות גבוהות של אבץ. "האבץ, כידוע, הינו מינרל חשוב ביותר לחיזוק של מערכת החיסון ולריפוי פצעים". היא הוסיפה כי "הפרג מכיל גם כמות גבוהה של סיבים תזונתיים שעוזרים מאוד לבעיות עיכול כמצבי עצירות".

לדבריה, "זרעי הפרג מכילים שומנים בלתי רוויים חומצת שומן לינולאית, שהיא ביחד עם כמות הסיבים הגבוהה מסייעת לירידת ערכי הכולסטרול הרע ומעלה את ערכי הכולסטרול הטוב, ובכך מגנים גם שני גורמים אלה על תפקוד תקין של הלב ושל כלי הדם".

היא הסבירה כי בפרג ישנם עוד מינרלים מעניינים וחשובים – מנגן, נחושת ואשלגן. "המנגן חשוב ביותר לחיזוק מערכת הקולגן – רקמות החיבור, האשלגן חשוב ללב והנחושת חיונית לכל התהליכים בגוף".

לדבריה, הפרג גם עשיר מאוד בוויטמינים B1 ו-B6 החשובים ליילור של מערכות עצביות בגוף ולתהליך חילוף החומרים והמטבוליזם בגוף.
היא גם המליצה לקנות את הפרג בשלמות ולטחון אותו בבית, או לקנות בחנות תבלינים הטוחנת את הפרג במקום ולשמרו במקפיא. "מהפרג גם ניתן להכין מילויים לעוגות שונות, מתוקות ומלוחות", היא הוסיפה.