האם אנו מתקרבים לגל תחלואה נוסף אשר יחייב אותנו לעצור את פתיחת המשק ואולי אף יכפה סגר רביעי? דוח אמ"ן המתפרסם הבוקר (שישי) מלמד כי מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ולהתקרב ל-1, והיום הוא נקבע על 0.97. באמ"ן קראו לממשלה לשקול מחדש את צעדי הפתיחה האחרונים, לאור העלייה המדאיגה בתחלואה.

יחד עם העלייה במקדם ההדבקה, שיעור הבדיקות החיוביות מוסיף לרדת, ואתמול הוא הגיע ל-5.6%. 3,782 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף ביממה האחרונה, מתוך סך בדיקות של 73,752.

30 חולים נפטרו מקורונה ביממה האחרונה, מספר החולים הקשים עלה והגיע ל-738 ומספר המונשמים עומד על 238. כל זאת קורה למרות שיותר מ-90% מבני ה-60 ומעלה בישראל התחסנו לפחות במנת החיסון הראשונה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר: "פותחים את בוקר פורים בשמחת חג מהולה בדאגת קורונה. אתמול נפטרו שני צעירים חולי קורונה בני 24 ו-26. רוב הציבור מבין ומודע. אני מבקש לפנות לקומץ האנשים שיכולים להזיק לכולנו: הרף. תשאירו את המסיבות לאחרי הקורונה. על הטישים תוותרו הפעם. מצוות השמחה בחג אסור לה לבוא על חשבון הציבור. במקום לשמוח עם האחר, בואו נחשוב על האחר. (עד כה חוסנו 4,650,000 איש, מתוכם 3,275,000 קיבלו גם מנה שניה)".

החשש הגדול במערכת הבריאות הוא כי לאור מספר לא מבוטל של הפרות ההנחיות והסגר בימי חג הפורים, צפוי מקדם ההדבקה לעלות אף יותר בתקופה הקרובה. אתמול אמר פרופ' רן בליצר כי "אם נגיע למצב בו מקדם ההדבקה שוב עובר את 1, נאלץ לקבל החלטות מחודשות בנוגע לפתיחת המשק".