סמל-ראשון יונתן גרנות, לוחם צה״ל, נפטר היום (שישי) בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שנפצע ביום שלישי האחרון באורח אנוש כתוצאה מירי מנשקו של חייל אחר בבסיס צבאי באזור בקעת הירדן. הלוויתו תיערך ביום ראשון בבית העלמין בקיבוץ עינת. 

גרנות ז"ל היה לוחם בגדוד "בזלת" של חטיבת הנח"ל, בן 22 בנופלו, מקיבוץ עינת. המשטרה הצבאית החוקרת ממשיכה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. מצה"ל נמסר כי הוא משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מינה אתמול צוות מומחים בראשות מפקד חטיבת "הראל", אלוף-משנה אלעד שוורץ, לחקירת נסיבות האירוע. הצוות יחקור את הגורמים שקדמו לאירוע, נורמות הבטיחות ביחידה ואת אופן הטיפול באירוע. כמו כן, יבדוק הצוות את ההתנהלות בשגרה בכלל צה"ל בתחום הנשק.

הדסה והמרכז הלאומי להשתלות הודיעו כי "משפחתו של החייל, ברגעיה הקשים, החליטה באצילות רבה לתרום את איבריו על מנת להציל חייהם של אחרים". עוד פורסם כי ריאותיו של גרנות הושתלו בגופו של בן 50 המחלים מקורונה, אשר ריאותיו הושחתו בעקבות המחלה. 

מבית החולים בילינסון הודיעו כי ההנהלה וצוות העובדים משתתפים בצערה של טל גרנות, אמו של יונתן, העובדת בבית החולים כאחות מתאמת שד במרכז דוידוף, ומלווה נשים חולות בסרטן השד.

כזכור, ברביעי בבוקר הודיע דובר צה"ל כי במהלך הלילה התרחשה תקרית חריגה בבסיס צבאי באזור בקעת הירדן בה לוחם צה"ל נפצע באורח קשה בבסיס, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם. בהתחלה חשבו כי הלוחם נפגע מאבן, אך עם הגעתו לבית החולים התברר כי מדובר בפגיעת כדור. מצבו מוגדר כעת קשה אך יציב.

מהתחקיר הראשוני לאירוע עולה כי הנשק ממנו נפלט הכדור, הוא נשק מסוג רוג'ר 0.22, אשר משמש כנשק לפיזור הפגנות והפרות סדר אלימות. בצה"ל הדגישו כי נסיבות האירוע נמצאות בבדיקה והמשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הודעה נמסרה למשפחת הפצוע.

אחת הסוגיות המרכזיות נוגעת מדוע לא דווח כי מדובר בפליטת כדור. הנתון הזה התברר רק בבית חולים. חוקרי מח"ש שוללים את האפשרות שמדובר באירוע ביטחוני. מעדויות ראשונות עולה כי לא דווח על ירי בבסיס, או על אירוע של פליטת כדור מנשק. עם זאת, מסתמן כי מדובר באירוע של פליטת כדור, שהתרחש לא בהכרח באזור בו החייל שהה. 

על פי התחקיר, בשעות אחר הצהריים המחלקה סיימה מטווח על סוג הנשק ממנו נפלט הכדור, כחלק מהכנה לתפיסת קו באזור עזה. לאחר המטווחים, החיילים הניחו את הנשקים ליד עמדת השומר הפלוגתי. מספר שעות לאחר מכן, שני לוחמים במחלקה צעדו בסמוך לעמדה, כאשר באותו הזמן, מפקד אחר הרים את אחד הנשקים וכיוון את הנשק לעבר המרחב בו צעדו. בשלב זה נורה כדור אחד מסוג רוג'ר 0.22 ופוגע בראשו של הלוחם שנפצע ומאבד את הכרתו. פרמדיק ושני חובשים נוספים הוקפצו למקום והעניקו לפצוע טיפול ראשוני. לאחר מכן פונה הלוחם במסוק לבית החולים כשהוא במצב קשה.