ארבעה בני אדם נעצרו בחשד להפרות סדר, במהלך הפגנת החברה הערבית נגד ריבוי מקרי האלימות בה, שנערכה היום (שישי) באום אל פאחם. מהמשטרה נמסר כי שמונה שוטרים נפצע באורח קל בעקבות יידוי אבנים של המפגינים. 

ההפגנה האלימה באום אל פאחם (קרדיט: דוברות המשטרה)

עוד נמסר מהמשטרה כי "החל משעות הצהריים החלה הפגנה אלימה באום אל פאחם שכללה ניסיון לרדת ולחסום את ציר 65. למרות ניסיונות חוזרים ונשנים במשך השבוע להידברות עם ראשי המפגינים וביניהם ראש העיר, לא זכינו לשיתוף פעולה מצידם, דבר שהוביל להתפרעות אלימה ממנה נפגעו אזרחים ושוטרים".

בדוברות המשטרה הדגישו כי "המשטרה רואה בחומרה רבה ידויי אבנים ואלימות מכל סוג שהיא המופנית כלפי שוטרים הפועלים לשמירת החוק והסדר הציבורי ונמשיך לפעול כלפי כל גילוי אלימות כלפי כוחות השיטור".

בנוסף, במהלך ההפגנה נפצע חבר הכנסת יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת, כתוצאה מרימון הלם שהתפוצץ בסמוך אליו, כך על פי יו"ר המפלגה, ח"כ איימן עודה. "אני מחזק את יוסף ג׳בארין ואת תושבי אום אל פחם האמיצים שיוצאים להפגין מדי שבוע נגד האלימות ונתקלים באלימות משטרתית קשה. זוהי התוצאה של ממשלה גזענית ומשטרה אכזרית שמתייחסות לאזרחים כאל אויבים", כתב עודה בחשבון הטוויטר שלו.

הפרות סדר באום אל פאחם (צילום: דוברות המשטרה)
הפרות סדר באום אל פאחם (צילום: דוברות המשטרה)

ח"כ ג'בארין כתב: "המשטרה הברוטלית והגזענית תקפה מפגינים לא אלימים שדורשים ביטחון אישי מול הפשיעה באום אל פחם, ופגעה גם בי ברימון הלם בגב. מפקד תחנת אום אל-פחם צריך להתפטר מיד, וזו דרישת כל הציבור הערבי. השוטרים שחזקים על מפגינים, וחלשים מול פושעים, לא ישברו אותנו. נמשיך במחאה".

יו"ר מע"ן, מוחמד דראושה, הגיב גם הוא ואמר: "שוב המשטרה נכשלת בבחינת האזרחות. היא לא מבינה שתפקידה הוא להגן על האזרחים מפני הפושעים, והכנופיות, ולהבין את רחשי ליבם ולשרת אותם. במקום זאת היא מתנכלת בהם, פוגעת בהם, ושופכת דם של אזרחים חפצי חיים. סתם כי מדובר במשטרה מנוכרת מהחברה הערבית, משטרה שהעובדים הראשה, אוחנה וביבי רואים בערבים כאויבים שצריך לשלוט בהם".