באישור הדרג המדיני, פועלים פלסטינים שעובדים בישראל ובהתנחלויות יוכלו להתחסן נגד הקורונה במנות החיסון של חברת מודרנה, כך מסר היום (ראשון) מתאם פעולות הממשלה בשטחים. זאת, מסרו עוד, "במטרה לשמור על בריאות הציבור ועל תפקוד המשק".

לפי ההודעה, המבצע יחל בימים הקרובים ומובל על ידי מתפ"ש, פיקוד המרכז, משרד הבריאות ורשות המעברים. "הוא יכלול הקמת מתחמי חיסון ייעודיים בכמה מעברים ביהודה ושומרון, וכן מתחמים בהתיישבות אשר יוקמו באזורי תעשייה ברחבי יהודה ושומרון. במתחמים אלו יחוסנו הפועלים על ידי צוותי רפואה ישראליים בחיסוני מודרנה, אשר הוקצו על ידי הדרג המדיני", נמסר בהודעה. 

כזכור, לפני כשבוע בכירים במשרד הבריאות בארץ ביקרו עם מקביליהם הפלסטינים ברמאללה, על מנת לגבש הערכת מצב באשר לרשות הפלסטינית בהקשר לנגיף. "מתוך ההבנה כי התפשטות הקורונה ברשות הפלסטינית משפיעה גם על אזרחי ישראל, הוחלט על הביקור ועל העברת תדרוך בין הצדדים", כך נמסר מבכירים ברשות. 

לאחר מכן, משרד הבריאות של הרשות הפלסטינית הודיע על כינון העסקה עם ישראל, בגינה יחוסנו מאה אלף פלסטינים, שעובדים בישראל. עם זאת, משרד הבריאות בישראל טרם אישר זאת.

ישראל מחזיקה כמאה אלף מנות חיסון של מודרנה, אך טרם השתמשה בהם. במקום זאת, לפי דובר משרד הבריאות, החיסונים מאוחסנים במחסני הלוגיסטיקה של חברת טבע, סמוך לנמל התעופה בן גוריון. הסיבה לכך, על פי אותו גורם, היא כי החיסונים של החברות פייזר ומודרנה זקוקים לטמפרטורות שונות, כמו גם מופצים בכמויות שונות ובהפרשים שונים.

כ-5,000 חיסונים של מודרנה הועברו לרשות לשם חיסון עובדי משרד הבריאות, אך בפועל רק 2,000 נמסרו. בסך הכל, ישראל הזמינה שש מיליון מנות חיסון מהחברה. בכיר במערכת הבריאות אף הוסיף כי ייתכן שפלסטינים יקבלו גם כן את מנות החיסון של פייזר בהמשך, אך כעת מודרנה בתוכנית.